مصرف کود در آذربایجان‌غربی ۱۰۶ هزار تن بیشتر از سهمیه است

ارومیه- (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به سهمیه ۹۴ هزار تُنی استان از کود شیمیایی توزیعی در کشور گفت: این در حالی‌است که مصرف سالانه کود استان ۲۰۰ هزار تن است.

کد مطلب: ۹۷۵۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مصرف کود در آذربایجان‌غربی ۱۰۶ هزار تن بیشتر از سهمیه است

رسول جلیلی در آیین معارفه سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: ۵۹ درصد از سهمیه ابلاغی کود استان اعم از ازته، فسفاته و پتاسه جذب و توسط کارگزاری‌های مجاز بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز وضعیت تدارک و توزیع کود در استان بهتر از سال گذشته است، اضافه کرد: کود تخصیصی به اندازه نیاز اراضی باغی و زراعی استان نیست و به دلیل وجود تفاوت قیمت نهاده در بازار و فروشگاه‌ها، توزیع نهاده‌ها باید مدیریت و ساماندهی شود.

وی بیان کرد: تولید و تهیه نهاده‌ها با کمیت و کیفیت مطلوب و رسیدن به موقع آن در زمان نیاز به مصرف‌کنندگان و فعالان کشاورزی از جمله مواردی است که نباید از آن غفلت کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نظام خرده دهقانی حاکم در بخش کشاورزی استان و نبود سرمایه‌گذاری کافی در این بخش و پایین بودن سواد بهره‌برداران از جمله چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی استان است.

جلیلی با اشاره به رتبه‌های برتر کشوری استان در تولید محصولاتی از قبیل چغندرقند، سیب درختی، عسل و سایر محصولات اضافه کرد: در این استان، ۴۶ نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌شود که حفظ بازارهای موجود داخلی و شناسایی بازارهای هدف خارجی در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی ضروری است.

در این آیین از خدمات مقصود قربانی قدردانی و علیرضا قربانی به عنوان سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی معرفی شد.

آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار از این اراضی به کشت محصولات باغی و زراعی اختصاص می‌یابد.

این استان هر ساله با تولید افزون بر۶.۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی جزو استان های برتر کشور در تولید سیب، چغندر قند، انگور و انواع میوه هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار