معاون سیاسی استاندار مطرح ‌کرد؛

کاهش ۳۰ درصدی مصرف بنزین در مازندران پس از افزایش قیمت آن

ساری (پانا) - معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ضمن اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مصرف بنزین در استان، تأکید کرد که در کنار نقد روش‌های اجرای طرح گران شدن بنزین، ابعاد مثبت آن نیز مطرح شود.

کد مطلب: ۹۷۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۳۰ درصدی مصرف بنزین در مازندران پس از افزایش قیمت آن

حسین حسن‌نژاد در آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشکده امام محمد باقر (ع) ساری ویژگی اصلی دانشجو را آرمان گرایی، عدالت خواهی، مدافع حقوق شهروندی، ایمان به مردم سالاری و مطالبه گری و نقادی دانست و گفت: «همواره بین آرمان و واقعیتهای موجود یک فاصله وجود دارد و اگر دانشجو نسبت به وضع موجود راضی باشد نمی تواند آرمان‌گرا شود. بنابراین وضع موجود را قابل توسعه و بهبود می‌بیند و برای کاهش شکاف بین آرمان و واقعیت ها تلاش می‌کند.»

او با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «مراجعه به آرای مردم عین قدرت، ابزار مقابله با دشمن و فرصت نزدیکی مردم با دولت و حکومت است. انتخابات در عین حال فرصتی است برای ایجاد تغییرات در مجموعه برنامههای کشور تا افرادی با نگاه و روحیه‌ای جدید وارد ‌شوند و طبیعتاً می‌توانند با چکش کاری برنامه های موجود، بخشی از کوتاهی‌ها و کندی ها را جبران کنند و امید را در درون جامعه تزریق کنند.»

او در خصوص حوادث اخیر کشور و بحث تغییر قیمت بنزین و یا مدیریت سوخت در کشور گفت: «اول آنکه در جمهوری اسلامی ایران از زمانی که هدفمندی یارانه ها مطرح شد و حتی قبل از آن در دولت های ششم و هفتم هم این مباحث مطرح بود اما طبیعی است که در حوزه اجرا و روش‌های اجرایی اختلاف نظر وجود داشته باشد. نکته دوم، همه دولت ها مکلفند برای بهبود وضعیت و اداره امور کشور مثلاً در حوزه سلامت و یا آموزش همگانی یارانه پرداخت کنند. اما همواره یک منطقی هم پشت پرداخت یارانه‌ها وجود دارد و آن این است که می‌تواند به بهبود اداره کشور کمک بکند و یا شکاف بین طبقات را کاهش دهد. وقتی 50 درصد خانوارهای ما در کشور ماشین ندارند، یعنی ۵۰ درصد افرادی هستند که توانایی خرید ماشین را ندارند و یارانه از آنها گرفته می شد و به کسانی که برخوردار بودند پرداخت میشد. نکته سوم اینکه تمایل به مصرف در کشور بیش از اندازه رشد پیدا کرد. در کجای دنیا رشد بیش از ۱۰ درصدی در مصرف سوخت بنزین در یک کشور دارید؟ وقتی بنزین ارزان شد یا به تعبیری مجانی شد تمایل برای استفاده از وسیله نقلیه افزایش پیدا می‌کند و ترددهای غیرضروری و آثار زیانبار زیست محیطی اتفاق می‌افتد. دولت باید بر اساس منافع ملی تصمیم بگیرد و انتظار ما این است در مورد ابعاد مثبت این طرح و این جراحی بزرگ صحبت و از برخی روش های اجرای کار نیز نقد شود.»

او اعلام کرد که مازندران روزانه هفت میلیون لیتر مصرف بنزین داشت و پس از اجرای طرح در حدود ۳۰ درصد مصرف کاهش یافت.

در این آیین از دانشجویان برتر دانشکده در حوزه های علمی، ورزشی و فرهنگی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار