شفیع پور:راه اساسی و بنیادین قانون مداری درتمام کشورهای پیشرفته آموزش پرورش است

تهران (پانا) - همایش تجلیل از برترین های طرح و برنامه های دوره متوسطه آموزش و پرورش منطقه رودهن درسالن همایش های اداره آموزش و پرورش رودهن برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۴۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
شفیع پور:راه اساسی و بنیادین قانون مداری درتمام کشورهای پیشرفته آموزش پرورش است

در این نشست میررضا شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در سخنانی اظهار داشت: ما دو حادثه مهم در تاریخ مدنی ایران داشته ایم که یکی در سال 1285 انقلاب مشروطه بوده که بسیاری از مورخان آن را تقسیم کننده تاریخ ایران به عهد قدیم و جدید دانسته و دیگری انقلاب اسلامی سال پنجاه و هفت است.

او در ادامه قانون اساسی را در دو گام و در دو انقلاب مشروطه 1285 و انقلاب اسلامی 1357 خواسته های ملی و اسلامی ایرانیان دانست و افزود: اگر مرز تاریخ قدیم و مدرن ایران را نهضت مشروطه بدانیم، بدون تردیدبزرگ ترین رخداد تاریخ معاصر ایران تدوین قانون اساسی بوده است.

شفیع پور با تاکید بر اهمیت قانون اساسی بیان داشت: قانون اساسی ریل قطار مدنی هر کشور، نقشه راهنما و تعیین مرز بندی‌های قانونی و مدنی کشورو چرخه زمانی و قلمرو مشروع قدرت بین حاکمان و مردم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قانون بیان کننده وظایف متقابل دولت با ملت و ملت با دولت و یک پیمان ملی و اجتماعی است ، تصریح کرد: با توجه به اینک عالی ترین قانون هر کشور قانون اساسی آن کشور است، یکی از شاخص های تعیین کننده شهروند مطلوب میزان آگاهی از قانون اساسی و عمل به آن می باشد.

اوبا توجه به سه مقوله بسیار مهم در قانون اساسی با عنوان امنیت، آموزش و بهداشت گفت: برای داشتن یک جامعه قانون مدار و شهروند محور، بایستی قانون اساسی را محور زندگی قرار داده و آن را در کتابهای درسی، محاورات روزانه و صدا و سیما وارد کرد.

شفیع پور ادامه داد: راه اساسی و بنیادین قانون مداری در تمام کشورهای پیشرفته آموزش پرورش است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه اگر فلسفه آموزش و پرورش را آموختن برای دانستن و دانستن برای به کار بستن و به کار بستن برای زیستن و زیستن برای با هم زندگی کردن بدانیم، یادآورشد: بدون تردیدآموزش های مدنی و قانون اساسی در راستای فلسفه واقعی آموزش و پرورش است.

او با اشاره به اینکه درچند سال اخیر نظام آموزش و پرورش ما بر اساس سند تحول و برنامه درس ملی، دست خوش تغییراتی در کتب درسی شده و کتاب های جدید التألیف شده ، خاطرنشان کرد:در این سالها در حوزه سواد رسانه ای، محیط زیست، سبک زندگی، سلامت و بهداشت و کار و فن آوری به مجموعه کتاب های آموزشی افزوده شده، اما جای کتاب حقوق شهروندی که تجلی دهنده قانون اساسی میباشد خالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار