رئیس کمیته امداد

۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد مستعدفعالیت در مشاغل دانش‌بنیان هستند

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مددجویان این نهاد شامل دانشجویان، دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان نخبه، مستعد فعالیت در حوزه دانش‌بنیان هستند.

کد مطلب: ۹۷۴۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد مستعدفعالیت در مشاغل دانش‌بنیان هستند

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بر ضرورت توسعه همکاری میان دو نهاد با هدف حمایت از مشاغل نوآورانه در میان مددجویان تاکید کرد و افزود: کمیته امداد در بخش دانش‎بنیان دو هدف را دنبال می‌کند که یکی توسعه اشتغال و دیگری گسترش استارت‌آپ‌های حوزه نیکوکاری و خیر و احسان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استارت‌آپ‌های حوزه خیر و احسان در کشور شکل گرفته و در حال توسعه است، ادامه داد: ساختار تشکیلاتی کمیته امداد را بر همین مبنا بازبینی کرده‌ایم و در اقدامی دیگر، توسعه زیست‌بوم را دنبال می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد مستعد حضور در مشاغل نوآورانه و دانش‌بنیان هستند، خاطرنشان کرد: در همین راستا صندوق شتاب‌دهنده نوید با هدف حمایت از مشاغل نوین و دانش‌بنیان با همکاری کمیته امداد و موسسه دانش‌بنیان برکت راه‌اندازی شده است.

بختیاری اضافه کرد: در نخستین فراخوان برای جذب ایده‌های نوآورانه مددجویان، بیش از ۱۳۰ طرح و ایده خلاق و نو ارائه شد که نشان‌دهنده ظرفیت خوب مددجویان در حوزه دانش‌بنیان است.

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات کمیته امداد برای حمایت از طرح‌های نوآورانه مددجویان، تفاهم‌نامه فراصندوق ستارگان است؛ کمیته امداد ۱۰ درصد از این صندوق را در اختیار گرفته و سرمایه‌گذاری کرده است که نتایج و اثرات مثبت آن در آینده مشخص خواهد شد.

رئیس کمیته امداد از تفاهم همه دفاتر استانی کمیته امداد با پارک‌های علم و فناوری استان‌ها خبر داد و گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم کمیته امداد تا دو سال آینده به یکی از بازیگران اصلی در حوزه دانش‌بنیان در کشور تبدیل شود.

بختیاری وجود ۷۸ هزار دانشجو و بیش از ۳۷۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد را یک ظرفیت بزرگ برای توسعه مشاغل نوین دانست و افزود: به تازگی سازمان مردم نهادی با مشارکت نخبگان تحت حمایت کمیته امداد، از وزارت کشور مجوز فعالیت گرفته که گویای توان بالای مددجویان است.

وی عنوان کرد: پنج کارخانه نوآوری در حوزه اجتماعی در تهران و چهار شهر دیگر در حال راه‌اندازی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه بازسازی و صدور مجوزهای لازم، می‌تواند همکاری کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با کمیته امداد در توسعه و ترویج مشاغل دانش‌بنیان میان مددجویان گفت: کمیته امداد با شتاب خوبی در حوزه دانش‌بنیان ورود کرده است.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پشتیبان صندوق نوید به عنوان شتاب‌دهنده در زمینه مشاغل دانش‌بنیان است، خاطرنشان کرد: سرریز تمام ایده‌های نوآورانه و حمایت‌های معاونت علمی به حوزه دانش‌بنیان کمیته امداد ورود خواهد کرد و باید به دنبال ایجاد کارخانه‌های نوآوری برای مددجویان کمیته امداد باشیم.

ستاری بر ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی از نخبگان و مددجویان مستعد مشاغل دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: باید مکانیزم کارآفرینی در حوزه دانش‌بنیان به صورت شفاف طراحی شود تا منابع و تسهیلات در جایگاه واقعی خود هزینه شوند و در این زمینه نیازمند استفاده از همه امکانات کشور هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار