پارک علم و فناوری یزد نیازمند فضای فیزیکی بیشتری است

یزد (پانا) - رئیس پارک علم و فناوری یزد از کمبود زیر ساخت‌ها و فضای فیزیکی پارک علم و فناوری استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۴۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پارک علم و فناوری یزد نیازمند فضای فیزیکی بیشتری است

"محمد مهدی لطفی" در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پژوهش با بیان اینکه پارک علم و فناوری چشم و چراغ استان یزد محسوب می‌شود، گفت: زیر ساخت و فضای فیزیکی پارک علم وفناوری یزد بسیار کم است.

وی افزود: استان یزد به لحاظ ظرفیت انسانی، منابع، دانشجو و شاخص‌های صنعتی و معدنی جز استان‌های شاخص وبرتر است که همین امر می طلبد در حوزه فناوری نیز استان در راس آمایش کشور قرار گیرد.

لطفی با اشاره به اینکه در زمان اجرای طرح جامع، بعضی از مدیران استانی همکاری نکردند، خواستار پیگیری و رفع مشکل زیرساخت های این طرح از سوی حوزه عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد به فضای کار اشتراکی بین پارک و علم و فناوری و دانشجویان از سوی شرکت‌های متقاضی تاکید کرد.

لطفی با اشاره به تقاضای ۱۰۰ شرکت جهت استقرار در مرکز رشد پارک علم و فناوری، ادامه داد: در حال حاضر محلی برای استقرار شرکت‌های متقاضی نداریم، اما در آینده قرار است زمین ۷۰ هکتاری در مجاورت فضای دانشگاهی استان یزد در قالب یک طرح جامع با حمایت مسئولان ساخته شود و در اختیار شرکت‌های متقاضی دانش بنیان قرار گیرد.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری یزد باید در دوره‌های مختلف؛ مشاوره، خدمات تخصصی و فعالیت‌های توانمند سازی را به شرکت‌های متقاضی ارائه کند تا شاهد تقویت، ارتقا و اتصال آن‌ها به بازار‌های بزرگ ملی و بین المللی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار