مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ژنو توسط دانش‌‍آموز مشهدی

خبرگزاری پانا: سجاد پوركیان دانش‌آموز سال چهارم رشته ریاضی فیزیك مشهد، مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ژنو را به خود اختصاص داد.

کد مطلب: ۹۷۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، این دانش آموز كه در دبیرستان امام رضا (ع) مشهد مشغول تحصیل است با ارسال طرح ابداعی خویش به مسابقات اختراعات ژنو، موفق به كسب مدال طلا در بخش سیستم های نوین فناوری این مسابقات شده است.


وی در این باره گفت: با توجه به مشكلات برخی معلولین و توانجویان فاقد عضو برای مطالعه، طرحی را ابداع كردم كه با پردازش سیگنال های مغزی بتوان فرد را در ورق زدن صفحات كتاب یاری كرد.


وی اظهار داشت: در این طرح ابداعی كه با همكاری گروه مهندسی پزشكی دانشگاه امیركبیر انجام گرفت، با پردازش سیگنال های مغزی شماری از توانجویان نقص عضو، به سیگنال های مشتركی دست یافتیم كه ایده ای برای این ابداع شد.


وی افزود: پس از یك سال كوشش موفق به ارسال این طرح به مسابقات اختراعات ژنو شدم كه كسب مدال طلای این مسابقات را در پی داشت.


وی در تشریح این اختراع گفت: دستگاه ابداعی، یك رباط پردازشگر سیگنال های مغزی است كه با دریافت سیگنال ها از مغز، بازوی الكترونیكی متوجه می شود كه باید صفحه كتاب را به جلو یا عقب برد.


پوركیان، هزینه اجرای این طرح را 120 میلیون ریال عنوان كرد و افزود: 30 درصد از هزینه حضور در مسابقات ژنو را بنیاد فرهنگی رضوی تقبل كرد.


این دانش آموز مخترع گفت: از آنجا كه بانك اطلاعاتی سیگنال های مغزی كامل نشده تا رباط كارهای بیشتری را انجام دهد، لذا هنوز مراحل ثبت این اختراع انجام نگرفته و تسریع در تكمیل این دستگاه نیازمند كمك از سوی حمایتگران است.


گفتنی است، وی اختراع دستگاه sorting رنگ محصولات كشاورزی را از دیگر اختراعات خود ذكر كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار