آخرین آمار ستاد انتخابات مازندران؛

۴۰۱ نفر داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس هستند

کارمندان با رشد ۱۰۵ درصدی پیشتاز ثبت‌نامی‌ها هستند

ساری (پانا) - استاندار مازندران اعلام کرد که طبق آخرین آمار ارائه شده، در مجموع ۴۰۱ نفر در استان داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

کد مطلب: ۹۷۴۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
۴۰۱ نفر داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس هستند

احمد حسین‌زادگان در نشست خبری به مناسبت پایان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اعلام ثبت‌نام ۴۰۱ نفر در ۹ حوزه‌ اصلی و ۴۸ حوزه فرعی مازندران، گفت: «در دوره دهم ۲۸۱ مرد ۲۴ زن و در دوره یازدهم ۳۷۸ مرد و ۲۳ زن ثبت‌نام کرده‌اند و در مجموع ۳۱.۵ درصد رشد داشته است.»

به گفته او ۲۰ نفر با مدرک کارشناسی، ۲۹۹ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۵۵ نفر با مدرک دکترا و ۲۷ نفر با تحصیلات حوزی ثبت‌نام کرده‌اند.

حسین‌زادگان اعلام کرد که از مجموع ثبت‌نامی‌ها ۵۵ نفر با آزاد، ۷۹ نفر فرهنگی، ۵۰ نفر بازنشسته، ۱۰ نفر روحانی، ۱۰ نفر نماینده‌ی ادوار گذشته مجلس، ۱۴۶ نفر کارمند ۱۸ نفر وکیل و ۱۴ نفر پزشک هستند.

همچنین در دوره دهم ۲۲ نماینده‌ی مجلس پیشین ثبت‌نام کرده بودند که امسال از مجلس دهم، ۲۰ نفر داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم هستند.

استاندار مازندران اعلام کرد که ترکیب سنی در تمامی مقاطع سنی دارای افزایش بوده به جز مقطع سنی ۷۱ تا ۷۵ که از ثبت‌نام دو نفر در دوره دهم به یک نفر کاهش یافت.

طبق گفته او بیشترین ثبت‌نامی‌ها متعلق به حوزه انتخابی بابل با ۷۴ نفر و کمترین آن متعلق به حوزه بابلسر و فریدونکنار با ۲۲ نفر است که البته این آمار به تناسب جمعیت دیده نشده است.

حوزه انتخابیه آمل از ۲۷ نفر دوره دهم به ۳۷ نفر دوره یازدهم، حوزه انتخابیه از ۵۲ به ۷۴ نفر، حوزه انتخابیه بهشهر، گلوگاه و نکا از ۲۷ به ۳۲ نفر، حوزه انتخابیه تنکابن از ۲۷ به ۳۷ نفر، حوزه انتخابیه ساری و میاندرود از ۴۵ به ۶۱ نفر، حوزه انتخابیه قائم‌شهر و سوادکوه از ۵۰ به ۶۲ نفر، حوزه انتخابیه نور و محمودآباد از ۲۲ به ۳۱ نفر، حوزه انتخابیه نوشهر و‌چالوس از ۲۶ به ۴۸ نفر افزایش و در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار از ۲۷ به ۲۲ نفر کاهش یافته است.

بر این اساس بیشترین رشد متعلق به حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس با ۸۴ درصد رشد است.

استاندار مازندران گفت: «علی‌رغم پیش‌بینی‌های معاندان و دشمنان، مردم از حق تصمیم‌گیری در تعیین سرنوشت خود که قانون به آنان داده است،‌عدول نمی‌کنند حتی با برخی انتقادها، اعتراضات و شکوه‌هایی که نسبت به برخی موضوعات دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار