برگزاری گردهمایی گزینشگران آموزش و پرورش استان یزد

یزد(پانا) -نشست تخصصی گزینشگران آموزش و پرورش استان یزد با حضور دبیر و مدیر کل هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد .

کد مطلب: ۹۷۴۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گردهمایی گزینشگران آموزش و پرورش استان یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این همایش به اهمیت و ضرورت گزینش به ویژه در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : مهمترین عنصر در همه دستگاه ها نیروی انسانی است به ویژه آموزش و پرورش که تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد .

" عباسعلی دانافر " گفت : وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است و اگر در جذب این عنصر کوتاهی شود عواقب سنگینی را در برخواهد داشت .
وی افزود : مهمترین مولفه و عنصر در آموزش و پرورش معلم است اگر ما بهترین محتوا و بهترین امکانات را داشته باشیم ولی معلم خوب نداشته باشیم موفق نخواهیم بود و برعکس معلم خوب می تواند همه نواقص و کمبودها را جبران کند .
"دانافر " مهمترین رسالت آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین دانست و افزود : تحول یعنی دگرگونی بنیادی و زیربنایی و تغییر در آموزش و پرورش نیز نیازمند تحول عمیق دارد که با اجرای سند تحول بنیادین این تغییر انجام می شود .
ایشان تصریح کرد : معلم از منظر سند یعنی مربی و مربی کسی است که ابتدا خودش تربیت شده باشد و بعد علم آموخته شده را به دیگران منتقل کند .
وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه ما است و مسیر رویکرد اصلی نظام تعلیم تربیت کشور را دنبال می کند افزود: این سند معتقد است که دانش آموزان را نباید فقط در بعد علمی آموزشی تربیت کنیم بلکه باید به رشد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، جسمی ، زیبایی شناختی و هنری آنها کمک کنیم .
مدیرکل آموزش و پرورش به رویکرد مهارت محوری و توجه به ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین در تربیت دانش آموزان تاکید کرد و گفت : مشکل اصلی جامعه دانش آموختگان ما آموزش علمی به دور از مهارت است .
وی در ادامه به تبیین 5 شرط استعداد بالقوه، مهارت شکوفایی استعداد، انگیزه و علاقه ، خویشتن پنداری و مباحث محیطی در جامعه شناسی اشتغال پرداخت .
حجت الاسلام ناصری دبیر هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل هسته‌های گزینش، نقطه عطفی در تاریخ نظام اداری کشور است که سلامت و امنیت نظام اداری را به ارمغان می‌آورد.
وی با ذکر این نکته که تاکنون در سال جاری با حضور در جمع گزینشگران ده استان کشور، نقطه نظرات، پیشنهادها و تجربیات همکاران را در راستای بهسازی و ارتقای امور گزینش دریافت نموده‌ایم، افزود: با اهتمام کامل از نقطه نظرات مذکور در مسیر رشد و بهره وری بیشتر در امر گزینش استفاده خواهیم نمود.
حجت الاسلام والمسلمین ناصری افزود: هیچ نیرویی بدون تأییدیه گزینش نمی‌تواند وارد دستگاه مهم تعلیم و تربیت شود و گزینشگران باید تکلیف خود در خصوص صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و سیاسی را به نحو شایسته انجام دهند و از هرگونه اقدام که شائبه جناح بازی داشته باشد در تصمیم‌گیری ها و امور گزینش به شدت پرهیز گردد.
" طاهرسلطانی" مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش ضمن قدردانی از زحمات گزینشگران استان در طرح های دانشگاه فرهنگیان و استخدام پیمانی، به سیاست‌های کلی گزینش وزارت آموزش و پرورش در راستای جذب داوطلبین در طرح های استخدامی و همچنین ضرورت‌های کیفیت بخشی در امور تخصصی گزینش تأکید نموده و خواستار توجه ویژه گزینشگران به امر پاسخگویی دقیق مراجعین گزینش و در نظر داشتن کرامت انسانی و حفظ شأن آنها شدند.
در پایان کمالیان رئیس گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های پیش روی گزینش استان را بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار