گزارش پانا؛

روز هفتم از ثبت نام داوطلبان مجلس یازدهم

تبریز(پانا) - روز آخر ثبت نام کاندیداتوری مجلس یازدهم از ۸ صبح روز شنبه ۱۶ آذر درحالی آغاز شد که احتمال می رود تا پایان روز آخر تعداد ثبت نامی ها افزایش یابد.

کد مطلب: ۹۷۴۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
روز هفتم از ثبت نام داوطلبان مجلس یازدهم

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک لازم به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

روز آخر ثبت نام در حالی آغاز شده است که تا پایان روز ششم ۱۸۰ نفر در حوزه انتخابی تبریز،اسکو و آذرشهر ثبت نام کرده اند.


طبق آمار اعلام شده از رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، تا پایان روز ششم از زمان نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس، ۴۵۸ نفر در آذربایجان‌شرقی نام‌نویسی کرده‌اند.


تاکنون روند ثبت نام داوطلبان نسبت به روزهای گذشته سرعت بیشتری داشته است.

روح الله متفکر آزاد اولین چهره ی شاخص از نظر مردم آذربایجان است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری شد.


وی در گفت و گو با خبرنگاران ابراز کرد: هدف من از شرکت در انتخابات این است تا بتوانم منادی حضور جوانان در عرصه‌ها مختلف و تسهیل‌گر و شکننده سد حضور جوانان در همه عرصه‌ها باشم زیرا حضور جوانان در انتخابات و مدیریت یک الزام می‌باشد. الگوی من نیز در این عرصه شهید آیت و شهید دیالمه است.

وی تصریح کرد: گام دوم انقلاب یعنی اینکه در طول ۴۰ سال هرچقدر که نسل اول و دوم زحمت کشیده‌اند ما قدردان آنها باشیم ولی دیگر نیاز به تازه‌نفس‌ها هستیم تا نخبگان آذربایجان از خانه‌نشینی خارج شوند و جوانان نقش ایفا کنند.



اکبر اعلمی نماینده مجلس در دور ششم و هفتم با کارناوالی از همراهان وارد فرمانداری تبریز شد.


اعلمی در مصاحبه با خبرنگاران مستقر در فرمانداری گفت: در مجلس افراد فاسدی وجود دارد که باعث ایجاد شکاف طبقاتی شده اند و این کارها را به نام انقلاب و آرمان‌های انقلاب و شهدای انقلاب گذاشته‌اند در حالی که هیچ یک از عملکرد هایشان بر اساس قوانین اسلامی و انقلابی نیست.



اعلمی با اشاره به اینکه هنوز ترکش در بدن دارد افزود: شورای نگهبان وظیفه ی نظارت دارد و حق تقابل با حق حاکمیت ملی را ندارد و تا کنون در برخورد با بعضی ها بر خلاف قانون عمل کرده است و اگر رد صلاحیت شوم انتقاد کرده و دلایل می خواهم از آنها زیرا بعد از مجلس هفتم برای نمونه حتی یک دلیل برای رد صلاحیت نگفته اند این در حالی است که ما هیچ مشکل مالی و اخلاقی نداریم.


وی با استناد به اصول قانون اساسی گفت: مجلس ضعیف است وگرنه وضعیت این نبود هیچ کس در مملکت آشنا با قانون اساسی نیست و می توانم بگویم که آشناترین فرد جامعه با قانون اساسی هستم و مبانی فکریم مشخص است و می گویم اصلاح طلب هستم. ولی در جمع نمایندگان کسانی هستند که اصولگرا هستند. ولی رفتارشان اصلاح طلبانه است. و هنوز حکومت به حدی نرسیده است که متوجه بشوند اگر مجلس قوی باشد به نفع حکومت است.


محمداسماعیل سعیدی چهارمین نماینده از مجلس دهم است که جهت ثبت نام کاتدیداتوری مجلس یازدهم در فرمانداری حضور یافت.

سعیدی: مردم مخیر هستند و طبق شاخص هایی که امام و رهبری گفته اند باید رای لازم را بدهند و ما سرباز هستیم و به عنوان رفع وظیفه به میدان آمده ایم.

وی افزود: ضعف مجلس در این بود که اکثریت لوایح موثر بودند و به نوعی سرنوشت مجلس را به دولت بسته بودند.
یکی دیگر از ضعف ها این بود که مبنا و ملاک قانونگذاری و بحث بودجه، بر اساس سیاست های کلی نظام نبود.


سعیدی در جمع خبرنگاران گفت: موضع ما مشخص است و گفته ایم که به جریان انقلابی وابسته ایم و آرمانهای امام و انقلاب و شهدا تنها راه نجات کشورمان است و در مقابل اینها بحران ها بی تاثیر خواهد بود.

وی اذعان کرد: انتقاد، حق هر فرد از هر جناح است و اگر نقد نباشد پیشرفت صورت نمی گیرد به شرطی که نقد سازنده باشد و این نقد باید در مسیر پیشرفت ما موثر باشد و توصیه ی ما به اصلاح طلبان این بود که سعی کنید نقد ، نقد منصفانه باشد و حاکمیت دولت بر پایه ی اصلاح طلبی بوده و نقد بر عملکرد است.

مهلت ثبت نام داوطلبان ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۶ آذر پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار