آنفلوانزا درمدارس یزد تحت کنترل است

یزد (پانا) – رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد گفت: مدارس ودانش آموزان استان دررصد مستمرکارشناسان بهداشتی و درمانی هستند و آموزش های لازم دراین راستا به مدیران مدارس ارائه شده است .

کد مطلب: ۹۷۴۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آنفلوانزا درمدارس یزد تحت کنترل است

"سید احمد حسینی تبار" درگفتگو با پانا افزود: با توجه به دستورالعمل ها و بررسی مستمر شرایط موجود ، میزان همه گیری بیماری درمدارس فعلا به حدی نیست که نیازبه تعطیلی مدارس باشد.

"حسینی تبار" افزود: با همکاری اولیاء ، مدیران مدارس و کارشناسان مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیماری کنترل شده و با توجه به فروکش کردن موج بیماری درکشور ، احتمالا درآینده نزدیک شاهد وضعیت بهتری باشیم .

ایشان جو روانی ایجاد شده که موجب برخی از نگرانی های والدین شده را یادآورشد و گفت : براساس بررسی های انجام شده تا لحظه مخابره خبر کمتر از 5 درصد دانش آموزان مدارس دارای علائم آنفلوانزا یا شبه آنفلوانزا بوده اند که به مراکز درمانی ارجاع و یا درمنازل در حال استراحت می باشند .

وی افزود : نشست های آموزشی برای مدیران ، دانش آموزان و اولیای آنان برگزارو یا درحال برگزاری است و مدیران مدارس مکلف هستند از پذیرش دانش آموزانی که دارای علائم آنفلوانزا یا شبه آن هستند درمدرسه خوداری و ضمن جدا نگه داشتن آنان از دیگر دانش آموزان بلافاصله دانش آموز را برای پیگیری درمان به مراکز بهداشتی معرفی نمایند.

"حسینی تبار"دیگر اقدامات انجام شده دراین زمینه را برشمرد و گفت : همه ساله در شروع سال تحصیلی و با همکاری مرکز بهداشت ودانشگاه علوم پزشکی برنامه های آموزشی و پیشگیری درمدارس اجرا می شود و امسال نیز با توجه به شیوع آنفلوانزا از تمامی ظرفیت های موجود از جمله مراقبین سلامت ، سفیران سلامت دانش آموزی و کارشناسان بهداشتی استفاده شده است .

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد با اشاره به دستورالعمل کشوری مراقبت از بیماری آنفلوانزا درمراکز آموزشی گفت:براین اساس درصورتی که وضعیت آنفلوانزا درهرکلاس به شرایط دستورالعمل نزدیک شود با هماهنگی مدیریت ارشد استان و اخذ مجوز از ستاد مرکزی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی و وزارت آموزش وپرورش مدارس تعطیل خواهد شد .

ایشان از اولیای گرامی خواست در صورتی که فرزند آنان دارای علائم آنفلوانزا هستند ازحضور درمدرسه وکلاس درس جدا خوداری نموده وحتی یک روز پس ازرفع علائم درمنزل استراحت نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار