برگزاری نشست مشترک به مناسبت گرامیداشت هفته مدارس غیردولتی

مشهد (پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نشست مشترک به مناسبت گرامیداشت هفته مدارس غیردولتی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۴۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست مشترک به مناسبت گرامیداشت هفته مدارس غیردولتی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: مدارس غیردولتی خدمات بسیار زیادی به آموزش و پرورش کشور داده اند و توفیقات فراوانی نیز در این مدارس حاصل شده است که این موفقیت ها جز با برنامه ریزی، همت و تلاش میسر نمی شد.

وی افزود: موسسین مدارس غیردولتی عموما همکارانی هستند که تجارب بسیار ارزنده ای در حوزه تعلیم و تربیت، مسائل آموزشی، پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش دارند و سالیان سال در این دستگاه زحمت کشیده اند و این تجربیات را به مدارس غیردولتی منتقل کرده اند و با توجه به کمبود منابع مالی، فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش این نوع مدارس یک فرصت محسوب می شوند چرا که از طرفی هم بخشی از دانش آموزان را تحت پوشش قرار می دهند و هم از طرف دیگر بستر و زمینه ای فراهم می شود که معلمین جوان از تجارب این همکاران پیشکسوت در آن مدارس استفاده کنند.

خدابنده ادامه داد: مدارس غیردولتی زمینه مشارکت پذیری و مشارکت جویی را در آموزش و پرورش توسعه می دهند و فرهنگ مشارکت را نهادینه می کنند که این امر بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای سند تحول بنیادین و پرداختن به تعلیم و تربیت تمام ساحتی مهمترین تکلیف و رسالت آموزش و پرورش است و مدارس غیردولتی نیز باید در این مسیر حرکت کنند و توجه به تمام ابعاد وجودی دانش آموزان و در نظر گرفتن استعدادها، پرورش خلاقیت ها و کمک به جامعه پذیر نمودن دانش آموزان جزو مسائلی است که باید به آن اهتمام داشت.

وی اظهار کرد: علیرغم تنگناها و محدودیت های منابع مالی دولت، همکاری و تعامل موسسین در مدارس خرید خدمات آموزشی با آموزش و پرورش استان بسیار عالی بوده و حقوق پرسنل به موقع پرداخت شده و تجارب علمی، آموزشی و فرهنگی ارزشمند این همکاران پیشکسوت در این مدارس مورد استفاده قرار گرفته است که این مهم جای تقدیر دارد.

خدابنده در پایان گفت: تاسیس هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش غیردولتی یکی از راهکارهایی است که می تواند به اشتغال زایی جوانان و افزایش تولید داخلی کمک نماید و موسسین مدارس غیردولتی باید نسبت به تاسیس هنرستان ها اهتمام و رغبت بیشتری نشان دهند چرا که رشد و توسعه مهارت آموزی در نهایت به توسعه و پیشرفت کشور منجر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار