آنفلوانزا در ماکو کاملا تحت کنترل است

ارومیه (پانا) - مدیریت شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: آنفلوانزا در شهرستان ماکو کاملا تحت کنترل است.

کد مطلب: ۹۷۳۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آنفلوانزا در ماکو کاملا تحت کنترل است

دکتر رحیم صمدی گفت: هر ساله شیوع آنفلوانزا در فصول و ماههای خاص قابل پیش بینی بوده و امسال نیز افزایش شیوع این بیماری از ابتدای تابستان پیش بینی شده و هماهنگی ها و تمهیدات لازم جهت آموزش، تامین تجهیزات و امکانات تشخیصی، مراقبتی و درمانی و داروهای لازم نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان ماکو برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد بیماران مبتلا به آنفلوانزا خودبخود و با استراحت در منزل و نوشیدن مایعات فراوان و بدون دریافت دارو درمان می شوند.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان ماکو افزود: شستشوی مکرر و صحیح دستها با مایع دستشویی بخصوص دستهای کودکان از مهترین راههای پیشگیری از این بیماری است.

وی توصیه کرد: در صورت ابتلا و وجود علایم سرماخوردگی و شبه آنفلوانزا از حضور در مکانهای عمومی و جمع های چند نفره در صورت امکان اکیدا خودداری و از دست دادن، بغل کردن، روبوسی در این فصل جدا خودداری شود.

صمدی ادامه داد: اکیدا از خود درمانی های رایج نظیر ( آنتی بیوتیکهایی مانند پنی سیلین، سفتریاکسون، دگزامتازون و سایر کورتونها) خودداری کرده و تنها در صورت وجود شرایط و بیماری زمینه ای خاص و شدید تر شدن غیر طبیعی علایم، به مراکز مجاز درمانی مستقر در شهرستان مراجعه نمایید.

وی در تشریح اسامی مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان گفت: مرکز شماره 1 جنب فرمانداری، مرکز شماره 2 جنب ترمینال بشگوز، مرکز شبانه روزی بازرگان، مرکز سلامت روستای قره تپه، مرکز سلامت روستای دیم قشلاق، بیمارستان فجر ماکو، کلینیک تخصصی (بیمارستان قدس سابق)، کلیه مطبها و مراکز درمانی سطح شهرستان، درمانگاه شبانه روزی هلال احمر، درمانگاه تامین اجتماعی، درمانگاه بوعلی سپاه ماکو از جمله مراکز ارائه خدمات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار