رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی:

نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی معلولین

بجنورد(پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی:دانش آموزان معلول و با نیازهای ویژه نشان داده اند که می توانند احساس شاد و مثبت بودن را به جامعه القاء کنند.

کد مطلب: ۹۷۳۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی معلولین

علی متقیان بر این نکته تاکید کرد که توفیقات دانش آموزان معلول در عرصه های مختلف نشان داده که باید حساسیت جامعه را در خصوص نیازهای این قشر از جامعه و وظایفی که سایرین در قبال آنها دارند ؛ با لا برد .شعار امسال براساس جامعه جهانی( ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیرعادلانه وپایدار)

وی افزود : با مشارکت عادلانه وبه صورت مستمر و موثر ،بستر مناسب برای معلولین در جامعه ایجاد کنیم که نگاه های ترحم آمیز وصدقه ای کنار گذاسته شود.

در مدارس استثنایی علاوه بر رویکرد آموزش ویژه، رویکرد آموزش تلفیقی را داریم. در این رویکرد دانش‌آموزان با هوشبر عادی و دارای توانایی تحصیل در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند و به این دانش‌آموزان که حدوداً ۵۰۰ نفر هستند، خدمات ویژه‌ای ازجمله کلاس جبرانی، خدمات توان‌بخشی و خدمات تجهیزات توان‌بخشی داده می‌شود

رییس اموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با بیان اینکه فضای فیزیکی برای دانش آموزان استثنایی استان اندک است، اظهار داشت: هم اکنون این دانش آموزان در ۵۹ مدرسه شهری و روستایی تحصیل می کنند و برخی که مشکلات کمتری دارند در مدارس عادی نیز پذیرفته می شوند.

متقیان خاطرنشان کرد: این‌گونه دانش آموزان ازنظر بهره هوشی مشکلی ندارند؛ اما در یک یا دو فرایند روان‌شناختی ازجمله ادراک، نوشتار، حساب کردن و یا خواندن ممکن است مشکلاتی داشته باشند.

وی با اشاره به روش‌های تشخیص زودهنگام اختلالات فردی اظهار کرد: اصلی‌ترین روش شناسایی روش سنجش سلامت جسمانی است و آمادگی تحصیل نوآموزان در بدو ورود در سن پنج سال و یا ۶ سال تمام انجام می‌شود؛ اما اگر قبل از این سن نیز تشخیص داده شود با حضور اولیای دانش‌آموزان به پایگاه‌های تخصصی ارزیابی و جذب دانش‌آموز انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: در مدارس استثنایی استان مباحث حرفه آموزی بارویکرد توسعه مهارت آموزی دنبال میشود که از 9مرکز مهارت آموزی به 13 مرکز ارتقاءداده ایم .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی در ادامه سخنان خود تصریح کرد : در آموزه های دینی بالاترین ثواب و ارزش مربوط به اموری است که در خدمت به مردم به کار گرفته شود . اوج این عبادت و لذت را می توان در خدمت به قشرمعلول جامعه خلاصه کرد و باید این فرصت را مغتنم شمردو بر آن ارج نهاد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار