رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: توانمند سازی جامعه یک ضرورت ملی است

یزد(پانا) -معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید توانمند باشیم تا از عهده توانمند سازی بخشی از نیاز‌های جامعه برآییم.

کد مطلب: ۹۷۳۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: توانمند سازی جامعه یک ضرورت ملی است

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه توانمند سازی جامعه یک ضرورت ملی است، گفت: باید توانمند باشیم تا از عهده توانمند سازی بخشی از نیاز‌های جامعه برآییم.

او افزود: اگر امروز سخن از بیکاری به میام می‌آوریم یک بخش موثر آن ناکار آمدی سیستم آموزشی کشور است، نبود میل به کار از دیگر مشکلات بیکاری در جامعه است که برای رفع آن باید نوع نگاه به خودمان را تغییر دهیم.

اوسط هاشمی اظهار داشت: مهارت دامنه‌ی وسیعی از دانش‌هایی است که اشتغال ایجاد می کند و یکی از آن نیز منجر به پایداری حکومت‌ها می‌شود که چگونه مهارتی به کار ببریم تا کشور را با رضایت، رفاه و سعادت بسازیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: جامعه بدون منابع نفت و گاز و معادن هم می‌تواند ادامه دهد، باید با سرمان بیاندیشیم نه با جیبمان.

او با بان اینکه ذهن انسان محور تغییر و تحولات است، گفت: باید از عنصر خلاقیت و نوآوری فردی برای تولید محصولی که زاییده دانایی و خرد باشد کمک بگیریم.

اوسط هاشمی ادامه داد: باید مجدد به سمت اصناف و واحد‌های صنعتی و کشاورزی بریم و نگذاریم این منابع به سمت پیری رود و حاشیه نشینی را افزایش دهد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار