مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران: خانواده‌ها و معلمان نسبت به بیماری آنفولانزا هوشیار باشند

نیکزاد: شورای بهداشتی مدارس برای مقابله با آنفولانزا تشکیل شد

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران هشدار داد که والدین با مشاهده علایم اولیه بیماری، دانش‌آموز را به پزشک ببرند و از حضور دانش‌آموز در سر کلاس تا سلامت کامل، خودداری کنند.

کد مطلب: ۹۷۳۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران: خانواده‌ها و معلمان نسبت به بیماری آنفولانزا هوشیار باشند

عسکری نیکزاد با اشاره به فرارسیدن موج سرما و شیوع بیماری آنفلوآنزا و با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان جزء گروه‌های حساس به شمار می‌روند به خانواده‌ها، معلمان و مدیران هشدار داد با مشاهده علایم اولیه بیماری، دانش‌آموز را به پزشک ببرند و از حضور دانش‌آموز در سر کلاس تا سلامت کامل، خودداری نمایند.

او همچنین به اقداماتی که طی روزهای گذشته در این خصوص انجام گرفت اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور مراقبان سلامت در مدارس استان، به آنان توصیه شد همانند گذشته مباحث بهداشتی و همچنین آموزش بهداشت فردی را جدی بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به اقداماتی که در این مدت انجام شد پرداخت و گفت: شورای بهداشتی مدارس با حضور اعضا و به‌ویژه نماینده انجمن اولیاء تشکیل شد تا از این طریق، خانواده‌ها نیز آگاهی پیدا کنند و حساس شوند همچنین استفاده از ظرفیت «سفیران سلامت»، استفاده از ظرفیت خودِ دانش‌آموزان برای آموزش به همدیگر، استفاده از ظرفیت همه معلمان و کارکنان مدارس در آموزش بهداشت فردی و تأکید به این موضوع بخشی از اقداماتی بود که انجام شد و در حال انجام است.

او همچنین به یکی دیگر از اقدامات مهم صورت‌گرفته اشاره کرد و گفت: جلسه شورای بهداشتی مدارس شهرستان‌ها و مناطق نیز برگزار و مقرر شد با مجموعه شبکه بهداشت و درمان همکاری نزدیکی داشته باشند و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در مدارس حاضر شوند و نکات ضروری را به دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان آموزش دهند ضمن اینکه به آموزش والدین نیز اقدام کنند.

نیکزاد گفت: به مدیران مدرس نیز تأکید شد با مشاهده علایم اولیه در دانش‌آموز، حتماً به والدین اطلاع دهند تا به مطب پزشک مراجعه کنند و از «خوددرمانی» و مصرف داروهای متعارَف بدون دستور پزشک، پرهیز کنند ضمن اینکه به مدیران توصیه شد دانش‌آموز تا بهبود و سلامت کامل در کلاس حاضر نشود ضمن اینکه به معلمان عزیز و زحمتکش نیز توصیه شد برای دانش‌آموزانی‌که استراحت پزشکی و غیبت داشتند درس را تکرار کنند تا خانواده‌ها نیز در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

او افزود: آنفلوآنزا بیماری نیست که نگران کننده باشد و اگر خانواده‌ها با مشاهده علایم اولیه بیماری، آن‌را جدی بگیرند، با مراجعه به پزشک و مراقبت ابتدایی، بیماری را کنترل خواهند کرد و جایی برای نگرانی وجود ندارد اما دانش‌آموزانی‌که بیماری‌های زمینه‌ای ازقبیل آلرژی، دیابت، بیماری کلیوی و یا نارسایی قلبیدارند، در شمار گروه‌های حساس به شمار می‌روند و نیاز به توجه ویژه دارند، البته مدیران مدارس توجیه هستند و لازم است خانواده‌ها نیز توجه ویژه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار