کارگروه تدوین طرح آموزش تلفیقی برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تشکیل شد

تهران (پانا) - جلسه مشترک معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای شایستگی‌های حرکتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و با موضوع هماهنگی و هم‌اندیشی درباره مسائل مشترک حوزه تربیت‌بدنی و ابتدایی با حضور مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت  و رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه تدوین طرح آموزش تلفیقی برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در ابتدای این جلسه کارکردهای تربیت‌بدنی و فعالیت‌های حرکتی را تشریح و به بیان اهمیت سواد حرکتی و تربیت‌بدنی در دوران ابتدایی زندگی پرداخت. او نقش معاونت ابتدایی را در تکامل این مسیر بسیار مهم و موثر دانست و بر همکاری‌های مشترک این دو حوزه تاکید کرد.

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به اصلاح ساختاری و سیستمی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های معلمان تربیت‌بدنی اشاره کرد و تغییر نگرش در سرفصل‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان را در حوزه فعالیت‌های حرکتی خواستار شد.

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هم در این جلسه با ابراز تمایل به ایجاد فضایی با نشاط برای دانش‌آموزان از طریق بازی و فعالیت‌های حرکتی، بر لزوم آموزش و یادگیری در دوره ابتدایی با رویکرد بازی‌های تلفیقی و بر پایه فعالیت‌های حرکتی تاکید و به سرفصل‌های مصوب بازی و یادگیری، آموزش تلفیقی و آموزش تربیت‌بدنی در دوره ابتدایی اشاره کرد.

در پایان مقرر شد با تشکیل کارگروه مشترک حوزه تربیت‌بدنی و آموزش ابتدایی، سرفصل‌های آموزشی اصلاح، طرح آموزش تلفیقی از طریق بازی و فعالیت‌های حرکتی و محتوای آموزشی مبتنی بر فعالیت‌های حرکتی و بازی‌های کودکانه برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی با استفاده از ظرفیت‌های دو معاونت تدوین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار