مهرزاد حمیدی: ورزش مدارس مبنایی برای پیشرفت ورزش قهرمانی کشور است

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد اگر ورزش کشور ورزش دانش‌آموزی را رقیب بداند، شاهد جهش و رشد در سطح ورزش همگانی نخواهد بود.

کد مطلب: ۹۷۲۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مهرزاد حمیدی: ورزش مدارس مبنایی برای پیشرفت ورزش قهرمانی کشور است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، مهرزاد حمیدی در همایش تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش دانش‌آموزی و معلمان تربیت‌بدنی استان زنجان که در سالن اجتماعات کانون سهروردی زنجان برگزار شد گفت: «اگر ورزش کشور به خزانه ١٢ میلیون دانش‌آموز تکیه نکند و ورزش دانش‌آموزی را رقیب بداند، شاهد جهش و رشد در سطح ورزش همگانی نخواهد بود.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «همه کشورهای مترقی، ورزش مدارس را مبنا و پایه قرار داده‌اند. ورزش مدارس همواره مبنایی برای پیشرفت ورزش قهرمانی در همه کشورها بوده است و در ورزش قهرمانی در ایران نیز اگر از ورزش دانش‌آموزی استفاده کنیم، همانند والیبال شاهد موفقیت خواهیم بود که البته اگر این حرکت در والیبال هم استمرار نداشته باشد از مسیر پیشرفت باز خواهد ماند.»

او افزود: «ضرورت دارد برای کودکان گفتمان ملی با والدین برقرار شود و توجیه صورت گیرد تا از همان ابتدا کودکان به سمت ورزش و تحرک سوق پیدا کنند و نباید کار به جایی برسد که بدن کودکان خشک شود تا نتوانند دیگر تحرک ورزشی داشته باشند که این غفلت هرگز قابل جبران نخواهد بود.»

معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به اهمیت ترویج سواد حرکتی اشاره کرد و گفت: «رشد سواد حرکتی یک مسئولیت همگانی است و همه افراد باید درگیر سواد حرکتی شوند تا شاهد نسل پرافتخاری باشیم. باید همکاری بین بخشی در توسعه ورزش کشور ایجاد شود. امروز در حوزه ورزش دانش‌آموزی 3 هزار و 500 مکان ورزشی و معلمان متخصص داریم و بنابراین امکان جهش وجود دارد، به شرطی که صبر استراتژیک و برنامه جامع داشته باشیم.»

در پایان این مراسم از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش دانش‌آموزی و معلمان برتر تربیت‌بدنی استان زنجان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار