در گفت‌وگو با پانا

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو: این روزها وقت انتقاد از تکواندو ایران نیست؛ ملی‌پوشان برای سهمیه المپیک نیاز به آرامش دارند

کارشکنی انگلیسی‌ها نبود برای رسیدن به المپیک نیازی به گرندپری نداشتیم

تهران (پانا) – مرتضی کریمی از جامعه تکواندو ایران درخواست کرد تا در روزهای حساس کسب سهمیه المپیک 2020 به ملی‌پوشان آرامش دهند.

کد مطلب: ۹۷۲۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی سابق تیم ملی تکواندو: این روزها وقت انتقاد از تکواندو ایران نیست؛ ملی‌پوشان برای سهمیه المپیک نیاز به آرامش دارند

اکرم آقایی دوست/ مرتضی کریمی در گفت‌وگو با پانا درباره شانس ملی‌پوشان تکواندو ایران برای کسب 3 سهمیه المپیک 2020 در فینال مسابقات گرندپری گفت: « یکی از سخت‌ترین مسابقات تکواندو پیش روی ملی‌پوشان است. در فینال گرندپری ۱۶ نفر از برترین‌های دنیا حضور دارند و همه تلاش می‌کنند تا سهمیه المپیک را به دست بیاورند .امیدوارم ملی‌پوشان بتوانند در روسیه موفق به کسب هر سه سهمیه المپیک شوند، اما این مسابقات آخرین شانس ما برای کسب سهمیه المپیک نیست و اگر خدای نکرده در مسابقات فینال گرندپری موفق به کسب یک سهمیه نشویم، در رقابت‌های گرنداسلم و قاره‌ای این شانس وجود دارد تا سهمیه دوم را از طریق این رقابت‌ها کسب کنیم. »

وی ادامه داد: « متأسفانه تیم ملی به بدشانسی خورد؛ اگر کارشکنی انگلیسی‌ها در مسابقات جهانی منچستر نبود ملی‌پوشان ما امتیازات لازم را کسب می‌کردند و به امتیازات فینال رقابت گرندپری نیاز نداشتند. با ملی‌پوشان صحبت کردم و خدا را شکر آن‌ها از انگیزه و روحیه خوبی برای موفقیت برخوردار هستند. »

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو در مورد وضعیت سجاد مردانی و میر هاشم حسینی که باید در این رقابت‌ها به ترتیب به مدال طلا و برنز برسند تا سهمیه کسب کنند، گفت: « سجاد مردانی دو بار در مسابقات فینال گرندپری به مدال طلا دست‌یافته است. میر هاشم حسینی هم در رقابت‌های گرندپری سال جاری دو بار موفق به کسب مدال طلا شده است، بنابراین چیزی دور از ذهن نیست. اگر این دو ملی‌پوش در روسیه خودشان باشند، موفق به کسب مدال طلا می‌شوند و سهمیه المپیک را قطعی خواهند کرد. »

کریمی در پایان گفت: « همان‌طور که گفتم مسابقات گرندپری روسیه آخرین فرصت ما نیست و مردانی از شرایط بسیار خوبی در رنکینگ مسابقات گرنداسلم برخوردار است و این شانس را دارد حتی سهمیه خود را از مسابقات گرنداسلم کسب کند. الآن بیشتر از هر زمانی تکواندو نیاز به آرامش دارد تا ملی‌پوشان سهمیه المپیک را بدون اما و اگر به دست بیاورند. وقت انتقاد از تکواندو نیست و باید بدون استرس و با خیال راحت ملی‌پوشان برای حضور در المپیک آماده شوند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار