بهزاد خداداد: تکواندو ایران در گرنداسلم به سومین سهمیه المپیک 2020 می‌رسد

علت شکست تکواندوکاران ایران در ثانیه‌های پایانی بی توجهی به حرف‌های سرمربی است

تهران (پانا) – قهرمان سابق تکواندو جهان معتقد است تیم ملی تکواندو در مسابقات گرنداسلم می‌تواند سومین سهمیه المپیک 2020 توکیو را بدست آورد.

کد مطلب: ۹۷۴۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بهزاد خداداد: تکواندو ایران در گرنداسلم به سومین سهمیه المپیک 2020 می‌رسد

علیرضا دهقانی / بهزاد خداداد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تکواندوکاران ایران در رقابت‌های گرندپری و کسب دو سهمیه المپیک 2020 توکیو گفت: « ملی‌پوشان با آمادگی کامل در این مسابقه حضور پیدا کرده بودند اما فینال گرندپری حساسیت بالایی دارد و بهترین‌های تکواندو جهان در این رقابت به میدان می‌روند. خوشبختانه در وزن ۸۰+ کیلوگرم مردانی توانست به فینال برسد، با شناختی که از او دارم، می‌توانست در این مسابقه به مدال طلا برسد اما حساسیت بالای مسابقات و از همه مهم‌تر هوشیاری رقیبش که رنکینگ دوم جهان را در اختیار داشت باعث شد او به مدال نقره برسد، در صورتی که بال کسب مدال طلا می‌توانست سهمیه المپیک را از آن خود کند، با این حال این امیدواری وجود دارد که این تکواندوکار از طریق مسابقات گرنداسلم سهمیه کسب کند. »

قهرمان سابق تکواندو جهان در مورد عملکرد ضعیف تکواندوکاران ایران در راند سوم اظهار کرد: « به نظرم دلیل اصلی شکست تکواندوکاران در راند سوم بی‌تجربگی آن‌ها نبود چرا که ملی‌پوشان سال‌هاست در مسابقات مختلف شرکت کردند و این رقابت‌ها را در چنین شرایطی تجربه کردند. به اعتقاد من تکواندوکاران از بی‌توجهی به صحبت‌های سرمربی ضربه خوردند. بی‌توجهی‌ها به صحبت‌های سرمربی در مبارزه هادی‌پور و حسینی به چشم خورد و این دو تکواندوکار درست در لحظات پایانی غافلگیر شدند در حالی که سرمربی به آنها بارها گوشزد کرده بود مراقب ضربات چرخشی حریفان در ثانیه‌های آخر باشید. »

وی ادامه داد: « حسینی هم خیلی مقتدرانه بازی را شروع کرد، اما او در راند سوم شیوه دفاعی در پیش گرفت و باعث سد حریفانش روی او فشار بیاورند. میر هاشم شایستگی این را داشت که مدال طلای این وزن را کسب کند، اما دستش از مدال کوتاه ماند. »

پیشکسوت تکواندو ایران در پایان در مورد کسب سهمیه مردانی در گرنداسلم اظهار کرد: « با توجه به شناختی که از مردانی دارم، می‌توانم بگویم او در گرنداسلم به سهمیه خواهد رسید. ۳ بازیکن شانس کسب طلای گرند اسلم را دارند و هر بازیکنی طلای این مسابقات را بگیرد مستقیماً به جمع ۵ تکواندوکار برتر رنکینگ می‌رسد و یکی از ۵ نفر اول سقوط می‌کند و سجاد که در رنکینگ ششم قرار دارد، خود به خود به جمع ۵ نفر برتر می‌رسد و سهمیه می‌گیرد. امیدوارم بازیکنان ما با یک برنامه‌ریزی خیلی خوب، تمرینات مناسب برای المپیک آماده شوند و خاطرات تلخ ریو فراموش شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار