دومین جشنواره زردک در خرانق برگزار می شود

یزد(پانا) -مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری دومین جشنواره زردک در روستای تاریخی خرانق خبرداد.

کد مطلب: ۹۷۲۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین جشنواره زردک در خرانق برگزار می شود

سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: جشنواره زردک با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری خرانق و شناساندن محصول زردک به عنوان یکی از صیفی جات‌های کاملا ایرانی به گردشگران برای دومین سال آذر ماه در روستای تاریخی خرانق اردکان برگزار می‌شود.

اوبا اشاره به افتتاح جشنواره ساعت ۹ صبح روز چهاردهم آذر، افزود: این جشنواره ۱۴ و ۱۵ آذر ماه کاروانسرای تاریخی خرانق با ارائه غذا‌هایی مربوط به این محصول، روش برداشت و شست و شوی زرک و اجرای برنامه‌های شاد و بازی‌های محلی برگزار می‌شود.

فاطمی با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره زردک سال گذشته در معرفی جاذبه‌های خرانق، رونق گردشگری و رونق اقتصادی به محصولات کشاورزی این شهرستان، ادامه داد: سالجاری هم برای دومین جشنواره حضور تور‌های گردشگری برنامه ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه جشنواره زردک خرانق در پی سایر شادمانه‌های استان برپا می‌شود، تصریح کرد: قبل از آن جشنواره زعفران بهاباد بود و در همین راستا جشنواره قرمه و کباب در مهریز برگزار می‌شود.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار