استاندار زنجان:

هدف بیانیه گام دوم انقلاب، تغییر رویکرد در تمام جامعه است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را تغییر رویکرد در تمام جامعه عنوان کرد و گفت، خانواده دولت نیز جزو جامعه است لذا رویکرد مدیران و مسؤولان نیز در کنار مردم باید تغییر یافته، شعارها عملیاتی شود و گفتمان عملی در جامعه رواج پیدا کند.

کد مطلب: ۹۷۲۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف بیانیه گام دوم انقلاب، تغییر رویکرد در تمام جامعه است

فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد تمهید و تنفیذ پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: داشتن نقشه راه برای دستگاه‌ها یک حرکت در راستای بیانیه رهبری بوده و هر دستگاهی سهم خود را در این مهم ایفا می‌کند.
وی با اشاره به نمونه‌ای از اقدامات در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در استان زنجان، گفت: با ترکیب آمار و GIS، بانک اطلاعاتی مبتنی بر GIS ایجاد شده که می‌توان کیفیت را به کمیت تبدیل کند و در افزایش دقت تصمیم‌گیری مدیران موثر باشد.
حقیقی اظهار داشت: در پی برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل، در زنجان ۱۲ قرارداد برای تولید قطعات مورد نیاز وارداتی واحدهای تولیدی منعقد شد و این عمل، نشان داد که جوانان و نخبگان ایرانی توانایی ساخت مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در داخل کشور را دارند و چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در سطح کشور نیز برگزار شود.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: باید به اندازه توان خود، کارهای اولویت‌دار که برخی از آن‌ها بیش از ۳۰ سال بر زمین مانده و ذهن مردم را مخدوش کرده از زمین برداریم که در این راستا در استان زنجان برخی کارها پس از گذشت حدود ۴۰ سال، احیا شدند.
وی تصریح کرد: با انجام این اقدامات، تجربه‌های موفق استانی در کنار هم قرار گرفته و می‌تواند در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار زنجان در ادامه، تکریم مردم را وظیفه تمام مسؤولان خواند و گفت: برای تکریم مردم باید مسئولان به تمام شهرستان‌ها و روستاها سفر کنند زیرا هدف بیانیه گام دوم انقلاب این است که در عمل، مخاطب تمام مردم از اقشار مختلف باشیم.
مدیرعالی اجرایی استان افزود: علاوه بر سفرهای شهرستانی و روستایی، برنامه‌هایی مانند حضور و پاسخگویی به سامانه تلفنی سامد و پاسخگویی به مردم در مصلای نماز جمعه نیز نمونه‌هایی از تکریم مردم است.
حقیقی در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در حوزه های مختلف اجرایی و مدیریتی استان نیز اظهار داشت: بنا داشتم تمام فرمانداران و بخشداران را از نیروهای زیر ۳۸ سال سن، انتخاب کنم اما نیرویی که از سابقه و رزومه لازم برخوردار باشد پیدا نشد زیرا در تربیت نیرو و مسئولیت دادن به جوان‌ها موفق عمل نکرده‌ایم.
وی با بیان اینکه تا حد امکان به جوانان و بانون، پُست داده شده و سن مدیریت در استان را بین ۵ تا ۱۰ سال کاهش داده‌ایم، خاطرنشان کرد: تمام جوانان و بانوان، تحت آموزش قرار گرفته و به مرور زمان مسؤولیت هم داده می‌شود و سال آینده، چهره مدیریتی استان، تغییر خواهد یافت.
حقیقی با بیان اینکه در حوزه پژوهش نیز به‌رغم داشتن رتبه اول منطقه تا کنون نتوانسته‌ایم دانش و نتیجه پژوهش ها را به ثروت تبدیل کنیم، گفت: فرمایش رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، تبدیل پژوهش به ثروت است.
وی با تاکید بر تعریف و اجرای شاخص‌های معین، گفت: به دنبال سیستم‌های سازمان‌محور رفته‌ایم ولی باید پروژه‌محور کار کرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.
استاندار زنجان همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری، خاطرنشان کرد: تا کنون ۶ جلسه مشترک با هیات نظارت استان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: پس از تشکیل هیات‌های اجرایی نیز جلسات آن در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود که نقش مهمی در کاهش آسیب‌های انتخابات خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار