استاندار کرمانشاه:

اشتغال با سرمایه گذاری و رونق تولید محقق می شود

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه گفت: ارتباط موثر بین دانشگاه، صنعت و دولت سبب تعالی و پیشرفت استان می شود و با هم افزایی می توان زمینه تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی را به عنوان راه نجات کشور فراهم ساخت.

کد مطلب: ۹۷۲۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال با سرمایه گذاری و رونق تولید محقق می شود

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جمع بسیج اساتید اظهار داشت: یکی از دستاوردهای پررنگ و ارزشمند انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) در آذر ماه سال 1358 بود که همین دستاورد عظیم و مردمی یکی از نقاط عطف در تاریخ دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شد.

مقام عالی استان ادامه داد: بسیجیان با گذشتن از جان و مال خود در دفاع مقدس یک فرهنگ غنی و ارزشمند را به نام فرهنگ بسیجی که شاخصة اصلی آن خداباوری، خدامحوری، اعتماد به نفس و خودباوری است، خلق کردند.

وی بیان داشت: بسیج در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی قادر بوده که تهدیدها را به فرصت برای کشور تبدیل کند و همه باید قدردان فعالیت ها و تلاش های ایثارگرانه بسیجیان در همه عرصه ها باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به چالش ها و موانع استان در دو سال گذشته اظهار داشت: در جلسه معارفه ام از همه خواستم که هیچ کس تماشاچی نباشد و همه در برنامه های توسعه ای استان نقش داشته باشند.

بازوند افزود: خوشبختانه امروز شاخص ها نشان می دهند که مردم تمایل به پیشرفت و توسعه دارند و شاخص ها بیانگر افزایش نرخ مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و برنامه های توسعه ای است.

وی با بیان اینکه ما در انتصاب مدیران به دنبال ایجاد یک تیم مدیریتی توانمند و منسجم برای توسعه استان بوده ایم، گفت: با برنامه ریزی ها و تصمیمات درست تلاش کرده ایم که مسیری منسجم برای توسعه استان فراهم شود و به سازمان برنامه و بودجه به عنوان موتور محرکه پیشرفت استان توجه ویژه کرده ایم.

نماینده عالی دولت در استان، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را مستلزم داشتن برنامه و راهکار عنوان کرد و بیان داشت: سخنرانی شغل ایجاد نمی کند و کاهش بیکاری تنها با تدوین برنامه و راهکار حاصل می شود و در دو سال گذشته نرخ بیکاری استان بیش از 21 درصد بود لذا با وجود مسائلی از قبیل زلزله که خیلی از توان مدیریتی را گرفت، یک سند اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری را تدوین کردیم که امروز این سند در ارتقای شاخص ها بیانگر مسیری درست برای ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی در گرو سرمایه گذاری و رونق تولید است، گفت: طبق برنامه باید سالی 3 درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم و در این راستا باید سالی 7500 الی 8 هزار شغل جدید ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه راه نجات کشور اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای سختی و ریاضت کشیدن نیست بلکه به معنای درست استفاده کردن از منابع و امکانات است و مقام معظم رهبری 21 رویکرد در زمینه اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند که 11 مورد آن به عهده مردم است و مردم باید در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: مصون سازی اقتصادمقاومتی در مقابل تحریم ها با قوت دادن به رونق تولید محقق می شود و باید تلاش کنیم که با تدوین برنامه ها، تاب آوری اجتماعی و اقتصادی را در جامعه افزایش دهیم.

مقام عالی استان اظهار داشت: در کنار تدوین سند اشتغال، سند اقتصاد مقاومتی و سند رونق تولید را در استان تدوین کرده ایم و برای تدوین این برنامه ها از اساتید دانشگاه ها هم کمک گرفته ایم و چندین کارگروه در استان تشکیل می شود که در همین جا از اساتید و نخبگان جامعه برای ارائه پیشنهاد و راهکار و به منظور اجرای بهتر برنامه ها دعوت می کنیم که در این کارگروه ها حضور پیدا کنند.

بازوند گفت: ارتباط دانشگاه و توسعه استان باید نزدیک تر و بیشتر شود و ما از اساتید دانشگاه می خواهیم که اگر در اجرای برنامه های تدوین شده انتقادی دارند، حتماً مطرح کنند زیرا با وجود نقد و بررسی، کارها بهتر و دقیق تر پیش می رود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه با توجه به تخصص خود می توانند یک مطالعه دقیق جهت بهبود فضای کسب و کار استان داشته باشند و امروز بزرگترین چالش استان در رابطه با پیشرفت و کارآفرینی، فضای کسب و کار است لذا همه باید نهایت تلاش خود را برای این موضوع بکار گیریم.

وی در پایان گفت: این گونه نشست ها و جلسات را برای شنیدن نقدها و اظهار نظرهای اساتید دانشگاه به منظور اجرای بهتر برنامه ها که بدون تردید نقشی مهم در روند توسعه استان خواهد داشت، به صورت مستمر تشکیل خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار