رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مدیریت صحیح هزینه های درمانی، راهکار برون رفت از محدودیت‌های اقتصادی است

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدیریت صحیح هزینه های درمانی را موجب حفظ کیفیت در خدمات رسانی دانست و افزود:حمایت از مراجعان و بیماران وظیفه اصلی دست اندرکاران حوزه سلامت است و این امر در مناطق محروم از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است و باید زمینه‌های دسترسی آسان مردم به خدمات سلامت، توسعه یابد.

کد مطلب: ۹۷۲۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مدیریت صحیح هزینه های درمانی، راهکار برون رفت از محدودیت‌های اقتصادی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه، در نشست مشترک با مسوولان شهرستان استهبان، راه برون رفت از محدودیت های اقتصادی را مدیریت صحیح هزینه های درمانی و نگهداشت صحیح تجهیزات پزشکی عنوان کرد و از مسوولان حوزه سلامت این شهرستان خواست تا این مهم را در برنامه های خود به کار گیرند.

دکتر بهادر عملیاتی شدن این راهکار را موجب حفظ منابع، کاهش هزینه ها و ایجاد امکان حفظ و ارتقای خدمات سلامت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجهیز منطقی خدمات پاراکلینیکی را دیگر راهکار عملیاتی در این زمینه برشمرد.

دکتر بهادر ایجاد زمینه های دسترسی به خدمت در این مناطق را موجب کاهش نیاز به اعزام بیماران، کاهش احتمال سوانح ترافیکی و حذف هزینه های بیماران عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه تلاش خود را به کار بسته است تا دسترسی به خدمات سلامت در استان، عادلانه و منطبق با استانداردهای وزارت بهداشت باشد.

دکتر علی اکبری، معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست به بررسی موضوعاتی نظیر تلاش برای کاهش نرخ سزارین، ضریب اشغال تخت، مقیمی پزشکان و فرآیندهای اعزام بیماران در این بیمارستان پرداخت.

پوشش مراقبت های بهداشتی در تمامی گروه های سنی، ارزیابی جمعیت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت، ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیکی «سیب» و تامین زیرساخت های الکترونیک در مراکز، افزایش رضایتمندی از خدمات و طرح توسعه مراکز نیز از موضوعات حوزه بهداشت بود که با حضور دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه طرح و بررسی شد.

موضوعات مقیمی پزشکان، تجهیزات پزشکی، حصارکشی بیمارستان، تکمیل پروژه های سلامت، فرآیندهای پذیرش، تعیین تکلیف و اعزام بیماران، خدمات دیالیز، تشکیل کمیته های بیمارستانی ثبت پرونده های بستری در سامانه های «سپاس» و «رز»، کسورات بیمه ای و راهکارهای جلب مشارکت عمومی، از جمله موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار