امام جمعه مروست درجمع دانش آموزان : اسلام بربرنامه ریزی تاکید و پافشاری دارد

مروست (پانا) –- صبحگاه دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا(س) با حضورامام جمعه ورییس اداره آموزش و پرورش مروست برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه مروست درجمع دانش آموزان : اسلام بربرنامه ریزی تاکید و پافشاری دارد

حجت الاسلام حسینی در جمع دانش آموزان ضمن تاکید بر تفکر و برنامه ریزی گفت: در عصر ارتباطات و پیشرفت های شگرف برای کسب علم و دانش و رشد فکری و اجتماعی و معنوی و هرکاری، انسان نیاز به برنامه ریزی و تنظیم اوقات دارد. اسلام به عنوان کاملترین دین الهی که برای بشریت آمده بر مسئله برنامه ریزی تأکید و پافشاری نموده است.

وی افزود:تمام کارها امروزه باید با فکر و برنامه ریزی آغاز شود ،اگر قبل از انجام کاری آن را با برنامه ریزی درست و تفکر صحیح شروع شود با پایان خوبی برخور دار است در غیر اینصورت آن کار سر انجام نا معلومی دارد.

امام جمعه مروست در ادامه به موضوع کسب علم و دانش پرداخت و گفت: اگر گفته شود دین اسلام، دین دانش و آموزش برای زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی بشر است، سخنی ناحق، گفته نشده است. اهمیت علم ودانش در اسلام بقدری است که اولین کلمه ای که جبرئیل به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله گفت؛ این بود: «اقرأ» (بخوان) ، باید علم پیدا کنید. علم که پیدا کردید، پنجه ی قوی پیدا خواهید کرد. اگر علم نداشته باشید، کسانی که دارای پنجه ی قوی هستند، دست شما را میپیچانند.

حجت الاسلام حسینی یکی از ویژگی‌های بندگان صالح خدا را شکر گزاری و قدردانی دانست و بیان کرد: از نگاه آموزه‌های دین و ارزش‌های انسانی اگر کسی خدمتی به شما کرد، نباید آن را از یاد برد و این خدمت را روزی جبران کرد. گاه انسان نمی‌تواند جبران کند، یا به خاطر اینکه توانایی او کم است و یا خدمتی که به او شده به قدری زیاد است که قابل جبران نیست، در این صورت حداقل باید با زبانش تشکر کند در غیر این صورت کفران نعمت کرده و مستحق زوال نعمت است. حال این شکر و تقدیر ممکن است در قبال نعمات بی‌منتهای خداوند متعال و یا تشکر در قبال لطف دیگران و در قالب شکر عملی یا لسانی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار