درخشش جوانان پاسارگاد در رقابت‌های کونگ فو آزاد جهان

پاسارگاد (پانا) - علیرضا رضوانی و محمد حسین خباز کونگ‌فو کاران پاسارگادی که در رقابت‌های کونگ فو آزاد جهان در بلغارستان برگزار شد شرکت کردند ، با کسب 2 نشان طلا و 1 برنز وکمربند قهرمانی جهان به میهن بازگشتند.

کد مطلب: ۹۷۲۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
درخشش جوانان پاسارگاد در رقابت‌های کونگ فو آزاد جهان

در این مسابقات، علیرضا رضوانی با دو مدال طلا و کمربند جهانی، قهرمان سنگین وزن این دوره از مسابقات شد و محمد حسین خباز، در وزن 42 کیلوگرم با دو برد ویک شکست موفق به کسب مدال برمز جهان شد و برسکوی سوم جهان ایستاد.

در رشته کونگ فو، در رده تیمی، تیم بلغارستان اول وتیمهای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به ترتیب دوم وسوم شدند.

درمسابقات کونگ فو جهان که از روز 29 آبان ماه در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان آغاز شده بود، 18 کشور حضورداشتند که شرکت کنندگان دراین مسابقات در سه رشته کونگ فو، کیک بوکسینگ و ساندا با یکدیگر رقابت کردند. تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در رشته کونگ فو با بیش از 20 رزمی کاردراین مسابقات حضور داشت .

علیرضا رضوانی ابتدا در هنرهای فردی دراستیل چوب بلند,سانچیکو وزنجیردوبل نسبت به حریفان دیگر خود بهتر ظاهر شد ومقام اولی را از آن خود کرد . وی در رشته کونگ فو در گروه خود به مصاف حریفانی از کشورهای ترکیه،روسیه وبلغارستان رفت که با قدرت تمام هرسه حریف را شکست داد و به مدال طلای این مسابقات دست یافت. وی با کسب دومدال طلا , کمربند طلای جهان را نیزتصاحب کرد.

همچنین حسین خباز دیگر کونگ فو کار شرکت کننده در این مسابقات که در وزن 42 کیلو گرم عازم این مسابقات شده بود در مسابقات خود به مصاف کونگ فو کاران کشورهای ترکیه،تاجیکستان وروسیه رفت که در مسابقه با حریف روسیه نتیجه را واگذار کرد وبرسکوی سوم جهان ایستادومدال برنزاین دوره از مسابقات را به گردن آویخت.

این دو بازیکن ملی پوش پاسارگادی برای اولین باردرتیرماه امسال به مسابقات آسیایی انتخابی جهان که در کشور آذربایجان برگزار شد راه یافتند که هر دو نفر توانستند با غلبه برحریفان خود از دیگر کشورهای آسیایی مدال طلای این مسابقات را کسب و جواز ورود به مسابقات جهانی بلغارستان را بدست آورند.

علیرضا رضوانی کونگ فو کار سنگین وزن تیم ملی از سال 1383 بصورت حرفه ای در رشته کونگ فو فعالیت خودرا آغاز کرد. وی در مسابقات متعدد کشوری دارای مدالهای رنگارنگی است وی در سال 1392 بصورت آزاد در مسابقات آسیایی که بین 15 کشور در شهر اربیل عراق برگزار شد حضور یافت وبه مقام قهرمانی رسید ومدال طلای این مسابقات راازآن خودکرد. رضوانی در سال 1393 به عضویت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران درآمد.

همچنین حسین خباز که در وزن 42 کیلو گرم عازم این مسابقات است 7 سال است که در رشته کونگ فو فعالیت می کند واز سال گذشته به عضویت تیم ملی جمهوری اسلامی درآمده است.

ملی پوشان پاسارگادی در بازگشت به میهن مورد استقبال گرم همشهریان ورزش دوست سعادت شهر قرار گرفتند و از ایشان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار