فعالیت بیش از 40 هزار سفیر سلامت در مدارس استان کردستان

سنندج (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آئین افتتاحیه سفیران سلامت در سنندج گفت: امسال 40 هزار و 300 دانش آموز به عنوان سفیران سلامت در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند. صبح امروز آئین افتتاحیه سفیران سلامت دانش آموزی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره، مسئولین مرکز بهداشت شهرستان سنندج با مشارکت مدارس نمونه دولتی ابرار، شکوه و رودکی روستای کیلانه در سالن آزادی سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 40 هزار سفیر سلامت در مدارس استان کردستان

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مجریان طرح سفیران سلامت، نشاط، سلامتی و تحرک را موضوع بسیار مهمی دانست و خطاب به دانش آموزان گفت: اگر نشاط و سلامت روح و روان مهیا شود، می توانید در تمامی مراحل زندگی موفق باشید.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان برای تحقق سلامت دانش آموزان 14 برنامه تدارک دیده شده است؛ سفیران سلامت دانش آموزی را یکی از طرح ها عنوان کرد و گفت: در این طرح با استفاده از ظرفیت دانش آموزان موضوع سلامت و بهداشت را در مدارس نهادینه کرده و از طریق خود آنان سلامت را به خانواده ها و جامعه انتقال می دهیم.

خوش گوار با اشاره به بیان اینکه دانش آموزان علاقمند، مستعد و توانا به عنوان سفیران سلامت مدارس انتخاب می شوند؛ از دانش آموزان خواست پیام آور سلامتی، نشاط و شادابی در مدرسه، خانواده و جامعه باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان ادامه داد: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت در 16 جلسه موضوعات مهارت حل مسئله، خودمراقبتی، تغذیه سالم، نگهداری از محیط زیست، آشنایی با تفکیک زباله ها، مدیریت خشم، بلوغ فکری، خواب خوب شب و... آموزش می بینند.

وی هدف از اجرای طرح سفیران سلامت را رسیدن دانش آموزان به خود مراقبتی دانست و با بیان اینکه 75 درصد سلامت فرد از طریق خود مراقبتی محقق می شود؛ گفت: 25 درصد دیگر سلامتی نیز از طریق درمان انجام می شود.

خوش گوار سفیران سلامت را یکی از طرح های مهم و کلیدی آموزش و پرورش دانست و گفت: امسال 40 هزار و 300 دانش آموز به عنوان سفیران سلامت در مدارس ودوره های تحصیلی استان مشغول به فعالیت می باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری دانش آموزان و مراقبین سلامت در مدارس، سلامت جسم و روان در اولویت اول قرار گیرد و مقدمات تحقق اهداف شخصی و اجتماعی در دانش آموزان فراهم گردد.

همچنین در ابتدای این برنامه همایون نژاد مدیر دبیرستان نمونه دولتی ابرار ناحیه دو سنندج نیز به بیان اهداف اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس پرداخت و با بیان اینکه شعار بهداشت روان در سال 98 ، مسئولیت پذیری و واقعیت پذیری است؛ تاکید کرد که باید خود مراقبتی را در دانش آموزان نهادینه کرد.

اجرای رژه توسط دانش آموزان سفیر سلامت، انجام برنامه های ورزشی توسط دانش آموزان مدارس شکوه و رودکی کیلانه و نمونه دولتی ابرار ناحیه دو سنندج و تقدیر از سفیران سلامت نمونه توسط مسئولین از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار