رئیس سازمان دانش‎آموزی در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله:

گسترش آموزش باعث کاسته شدن آسیب‌ها و افزایش تاب‌آوری جامعه می‌شود

زنجان(پانا) - بیست و یکمین مانور سراسری زلزله با مشارکت دانش‌آموزان ،مسئولین و مردم در دبیرستان بعثت ناحیه دو زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
گسترش آموزش باعث کاسته شدن آسیب‌ها و افزایش تاب‌آوری جامعه می‌شود

فیروز مهدی رئیس سازمان دانش‌آموزی ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی،ارگان‌های شرکت کننده و مدیر مدرسه گفت:« با توجه به قرار گرفتن ایران در منطقه زلزله خیز جهان هر ساله زلزله‌‌های بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می‌دهد که بعضا تبعات اجتماعی و اقتصادی جبران ناپذیری را در پی دارند. استان زنجان نیز از این امر مستثنی نبوده و شاهد رویدادهای کوچک و بزرگی از زلزله بوده است.در همین راستا از سال 1381 تاکنون مانور سراسری زلزله و ایمنی در کلیه مدارس کشور با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از این رویداد طبیعی اجرا می‌شود. این مانور با همکاری ارگان‌های آموزش و پرورش،جمعیت هلال احمر،سازمان آتش نشانی، صدا و سیما،اورژانس،نیروی انتظامی و ستاد بحران استانداری برگزار می‌شود.»

مهدی افزود :« در خصوص ضرورت آمادگی جامععه برای کاهش خطرپذیری و ارتقای ظرفیت مواجهه با اثرات بلایای طبیعی و نیز افزایش تاب‌آوری در برابر این رویداد از سال 1394 رویکرد آن به شکل محله محور تغییر یافته تا علاوه بر دانش‌آموزان و مربیان ساکنین محله نیز در این طرح مشارکت داده شوند. با اجرای این طرح سطح آگاهی دانش‌آموزان و ساکنین افزایش یافته و درنتیجه در صورت بروز چنین حوادثی از میزان تلفات جانی کاسته خواهی شد.»

مهدی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین ارگان‌ها و دانش‌آموزان و عوامل اجرایی مدرسه خاطرنشان کرد که استان زنجان در سه سال گذشته جز استان‌های برتر کشور از لحاظ اجرای مانور بدون در نظر گرفتن تجهیزات برگزیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار