رییس ستاد انتخابات استان یزد

10 آذر زمان ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

یزد(پانا) - احمد ترحمی بهابادی زمان ثبت نام از داوطلبان را 10 تا 16 آذر اعلام کرد و گفت: هیئت‌های اجرایی در شهرستان‌ها شامل فرماندار و بخشدار، دادستان منطقه، مدیر ثبت احوال و هشت نفر از معتمدین هستند و کل فرآیند برگزاری انتخابات از طریق این هیئت‌ها برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۱۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
10 آذر زمان ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

وی با اشاره به اینکه هیچ تغییری در ارتباط با حوزه‌های انتخابیه یزد صورت نگرفته و بخش ندوشن هم به مانند دوره قبل در انتخابات شرکت می‌کنند. افزود تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات هم بر اساس جدول اجرایی، از دهم تا پانزدهم آذر نجام می‌شود و داوطلبان هم برای ثبت نام باید به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه که در استان یزد فرمانداری‌ های یزد، مهریز، تفت و اردکان هستند مراجعه کنند
رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: روند انتخابات از اسفندماه سال گذشته با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مجریان آن در استان‌ها آغاز شد ولی به‌صورت رسمی، ستاد انتخابات استان همزمان با سراسر کشور در اردیبهشت‌ماه تشکیل شد.
ترحمی با بیان اینکه سیاست راهبردی وزارت کشور حول چهار محور سلامت انتخابات، قانون‌مداری، امنیت و مشارکت حداکثری است تصریح کرد: در این چهار محور، تمام تلاش و سعی خود را به‌کار می‌گیریم.
وی با بیان اینکه سه فرایند اول وظیفه مستقیم وزارت کشور است و با ساز و کار طراحی شده تضمین می‌کنیم که انتخابات در سلامت کامل، با رعایت قوانین کامل و در بالاترین سطح امنیت برگزار شود.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه برای مشارکت حداکثری تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم اظهار امیدواری کرد با حضور متنوع نامزدها از طیف های مختلف و شرایط خوب جامعه انتخاباتی سالم و پر شور را برگزار کنیم
وی با بیان اینکه میانگین مشارکت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در کشور 60/56 درصد است تصریح کرد: بالاترین میزان مشارکت در دوره پنجم مجلس با هفتاد و یک درصد و پایین‌ترین میزان مشارکت هم مربوط به مجلس هفتم با پنجاه و یک درصد بوده است.
ترحمی با اشاره به اینکه در تاریخ 40 ساله انقلاب، 37 انتخابات و رفراندوم برگزار شده گفت: 372 میلیون نفر در این انتخابات‌ها واجد شرایط بودند که 252 میلیون نفر از آنها مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار