برگزاری دوره آموزش تخصصی راهبران آموزشی- تربیتی دریزد

یزد(پانا) - دوره آموزش تخصصی راهبران آموزشی- تربیتی مناطق 14 گانه استان یزد برگزار شد .

کد مطلب: ۹۷۱۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزش تخصصی راهبران آموزشی- تربیتی  دریزد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: دوره آموزشی ویژه راهبران آموزشی و تربیتی با هدف آشنایی با شیوه های نظارت، روش های نوین تدریس با رویکرد تلفیقی، آشنایی و کاربرد وسایل در درس علوم و بازنگری در نحوه فعالیت­های آنان برگزار گردید.

" سعیده بهادرزاده " در ابتدای دوره آموزشی ضمن خیر مقدم به راهبران و تقدیر و تشکر از تلاش همکاران در جهت کیفیت بخشی به مدارس روستایی و چندپایه، از راهبران آموزشی و تربیتی به عنوان سفیران تحول در آموزش، تسهیل گر در اجرایی نمودن اهداف سند تحول بنیادین و عاملان تحقق عدالت آموزشی نام برد .

"بهادرزاده" گفت: استفاده از نیروهای سرآمد و توانمند در امر راهبر آموزشی یکی از سیاست های اصلی استان در راستای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزش در کلاس های چند پایه است و راهبران باید خلاق، نواندیش و تحول گرا بوده تا بتوانند اثربخشی لازم در مدارس را داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر داشتن شایستگی‌ها و صلاحیت‌های علمی و مهارتی بیان کردند: از مهمترین اهداف راهبران آموزشی ارتقای سطح مهارتهای حرفه ای و تبادل تجریبات و کاهش فاصله علمی دانش آموزان مناطق محروم روستایی و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان است که از طریق بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش‌های مناسب با تمرکز و نظارت بر فعالیت مدارس امکان پذیر می باشد.

در ادامه راهبران آموزشی تربیتی به بیان چالش ها و مشکلات پیش رو پرداخته که از مهم ترین آن ها می ­توان به لزوم اختصاص سهمیه سوخت به راهبران، کمبود امکانات آموزشی در برخی از مناطق روستایی و عدم وجود مشاور و مربی ورزش در مدارس ابتدایی اشاره نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار