اینترنت تلفن همراه چند میلیون نفر از ایرانی‌ها همچنان قطع است

تهران (پانا) - تعداد کاربران اینترنت موبایلی ۶۳ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر برآورد شده که معادل ۷۷ درصد جمعیت ایران را نشان می‌دهد و اکنون با ادامه قطع اینترنت موبایل‌ به اینترنت دسترسی ندارند.

کد مطلب: ۹۷۱۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اینترنت تلفن همراه چند میلیون نفر از ایرانی‌ها همچنان قطع است

پلتفرم مدیریت محتوای رسانه‌ای Hootsuite هر سال آمار جالبی از کاربران اینترنت در کشورهای جهان منتشر می‌کند و امسال هم از این قاعده جدا نیست. بر اساس گزارش Hootsuite، جمعیت ایران تا اوایل سال ۹۸ به ۸۲ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر رسیده که ۴۹.۷ درصد از این جمعیت را زنان و ۵۰.۳ درصد را مردان تشکیل می‌دهند و این رقم، سالانه یک درصد افزایش می‌یابد. از این تعداد ۷۵ درصد در شهرها ساکن هستند، ۸۱ درصد زنان با سواد و ۹۰ درصد مردان بالای ۱۵ سال سواد دارند. در ادامه نگاهی داریم به آمار و ارقام جالب از کاربران ایرانی اینترنت در سال ۹۸.

تعداد کاربران اینترنت موبایلی ۶۳ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر برآورد شده که معادل ۷۷ درصد جمعیت ایران را نشان می‌دهد.

میانگین سرعت اتصالات اینترنت موبایلی ۳۰.۵۸ مگابیت بر ثانیه است که میانگین سرعت اتصالات موبایلی هر سال با افزایش ۷۵ درصدی همراه می‌شود. همچنین میانگین سرعت اتصال اینترنت ثابت ۱۲.۸۲ مگابیت بر ثانیه محاسبه می‌شود که هر سال با رشد ۳۶ درصدی همراه است.

تعداد سیم‌کارت‌های فعال

آمارها حاکی از آن است که ۱۲۳.۷ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران وجود دارد و ضریب نفوذ کاربران فعال موبایل در کشورمان ۱۵۰ درصد برآورد شده است. این در حالی است که در سراسر دنیا بیش از ۵ میلیارد کاربر موبایل وجود دارد که ضریب نفوذ آن ۶۷ درصد رسیده است.

تعداد کاربران اینترنت

این آمارها نشان داده از تعداد بیش از ۸۲ میلیون جمعیت ایران، ۷۲ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر از اینترنت استفاده می‌کنند که ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان حدود ۸۹ درصد برآورد شده است، در حالی که تعداد کاربران اینترنت در سراسر دنیا ۴ میلیارد و ۳۸۸ میلیون نفر اعلام شده است.

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی

آمارها حاکی از آن است که در سراسر دنیا سه میلیارد و ۴۸۴ میلیون نفر از شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند که این رقم در ایران معادل ۴۷ میلیون نفر است که به این ترتیب ضریب نفوذ فعالیت در شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی در داخل کشور ۵۷ درصد است.

این آمارها همچنین نشان داده که کاربران شبکه‌های اجتماعی موبایلی ۴۱ میلیون است. این در حالی است که در جهان بیش از سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر کاربر شبکه‌های اجتماعی موبایلی هستنند.آمارها نشان داده که جمعیت جهان سالانه با ۱.۱ درصد رشد، یعنی ۸۴ میلیون نفر همراه است و این رقم در ایران سالانه یک درصد، معادل ۸۳۷ هزار نفر افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار