مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس شهرستان طارم:

ذات تعلیم و تربیت ایجاد تغییر و تحول در انسان است

زنجان (پانا) - جلسه هم اندیشی مدیران مدارس شهرستان طارم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و هیئت همراه در محل سالن آیت الله هاشمی اداره آموزش و پرورش طارم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ذات تعلیم و تربیت ایجاد تغییر و تحول در انسان است

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه ضمن آرزوی توفیق برای تمامی خدمتگزاران نظام و تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: شما مدیران مدارس با خدمت کردن در شرایط دشوار نظیر ندارید و قدردان زحماتتان هستیم.

رفیعی با اشاره بر این که ارزش هر کار در نیت فرد است نه لزوما خود کار، افزود: نیت به معنی بینش است و این بینش نگرش و کردار را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: ما در حوزه نگرشی باید نگاهمان را به مفهوم مدرسه عوض کنیم چرا که مدرسه امروز مانند گذشته نیست و از یک نهاد اداری به نهاد اجتماعی تبدیل شده است و تعریف سیال دارد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان این نکته که نگاه کالبدی به مدارس درست نیست، تصریح کرد: منبع تعلیم و تربیت تنها معلم نیست و دانش آموز قبل از ورود به مدرسه اطلاعات دارد و از منابع مختلف درس می گیرد و تربیت می شود.

وی بیان داشت: ذات تعلیم و تربیت ایجاد تغییر و تحول در انسان است و لذا ضرورت دارد ابتدا نگاهمان را به مسائل تغییر دهیم .

رفیعی خاطرنشان کرد: معلم جان آموزش و پرورش است و اگر معلم تضعیف شود در واقع آموزش و پرورش تضعیف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدوم ترین افراد در آموزش و پرورش را مدیران مدارس عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس خط قرمز ما هستند و باید با آنها با کرامت برخورد شود.

وی ادامه تحصیل دانش آموزان را از حقوق اساسی آنان برشمرد و اظهار داشت: دانش آموزان باید بتوانند در هر رشته ای که علاقه دارند به ادامه تحصیل بپردازند.

رفیعی در پایان با اشاره به برخی مصوبات شورای آموزش و پرورش استان افزود: در مورد مصوبات پیگیری لازم صورت می گیرد و یکی از مصوبات ما تخصیص منابع ویژه به مدارس استثنایی است.

صفری مدیر آموزش و پرورش شهرستان طارم نیز در این جلسه مدیریت را علم، هنر و مهارت ارتباط با دیگران عنوان کرد و گفت: مدیر موفق کسی خواهد بود که ارتباط خوب درون و برون سازمانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: مدیران مدارس با احساس تعلق به سازمان مجموعه آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف مدد رسانند.

صفری افزود: در راستای توسعه آموزش و پرورش اقدامات مثبتی صورت گرفته است و که لازم میدانم از زحمات تمامی همکاران تقدیر و تشکر نمایم.

شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان مدیران به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند؛ تامین سوخت و هزینه ایاب و ذهاب، کمبود کلاس و فرسودگی مدارس، هدایت تحصیلی متناسب با توانمندی، تخصیص امکانات به کانون ها، برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان ضعیف از جمله مباحث مطرح شده توسط مدیران مدارس در این نشست صمیمی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار