فولادوند: باید امنیت روحی و جسمی دانش آموزان را حراست کنیم

تهران (پانا) - کمیته فوریت‌های روانی و اجتماعی با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی و معاون تربیت بدنی، مدیر حراست، مسئول ارزیابی عملکرد، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، رؤسای ادارات مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، مسئول انجمن اولیا و مربیان و تنی چند از کارشناسان در دفترمرکزی طرح نماد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: باید امنیت روحی و جسمی دانش آموزان را حراست کنیم

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: امر بسیار مهمی را دنبال می‌کنید چون وظیفه انسانی ما ایجاب می‌کند امنیت روحی و جسمی دانش آموزان را حراست نمائیم. سپس به اهمیت آموزش خانواده ها، دانش آموزان و مدیران، مشاوران، مربیان پرورشی و توانمندسازی آنها اشاره کرد و اعلام نمود: باید از ظرفیت تمامی دستگاهها به نحو بهینه استفاده شود و توانمندسازی را باید از مدیران و مشاوران آغاز کرد چون باید این کار مرحله به مرحله صورت پذیرد و آموزش باید تقاضا محور باشد و مدیر مدرسه حلقه اتصال تمامی ارکان در مدرسه است.

همچنین عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، کمیته فوریتهای روانی و اجتماعی را بسیار مؤثر و ارزشمند تلقی کرد و مداخله به موقع و مؤثر در رفتارهای پرخطر و کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز را مهمترین وظیفه این کمیته بر شمرد.

وی گفت: باید هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی و توانمندسازی و تشکیل کمیته علمی و نظارت دقیق بر مدارس انجام گیرد و همچنین اعلام کرد: نقشه خطرپذیری شهر تهران از سال گذشته بر اساس آزمون سلامت روان تهیه و در اختیار مناطق قرار داده شده است تا بر اساس آن اقدام به توانمندسازی نمایند.

سپس رؤسای حوزه آسیب های اجتماعی و مشاوره، رئیس کلینیک توحید، رئیس ارزیابی عملکرد، مدیر حراست و رئیس انجمن اولیا و مربیان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد با توجه به اهمیت این مسئله جلسات هر دو هفته یکبار تشکیل شود و نقشه خطرپذیری و راهکارها با توجه به آمایش سرزمینی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار