نمایشگاه سراسری کتاب در مدارس ناحیه یک ری برگزار شد

شهرری(پانا)- کارشناس فرهنگی و هنری ناحیه یک ری از برگزاری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب با شعار"حال خوش خواندن" در سطح ناحیه خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۰۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه سراسری کتاب در مدارس ناحیه یک ری برگزار شد

احسان رمضانی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره اقدامات صورت گرفته در هفته کتاب گفت : امسال یک نمایشگاه سراسری کتاب در محل کانون سمیه برپا شد که در حدود هزار عنوان کتاب در رده های سنی مختلف و با موضوعات متنوع را با تخفیف 50 درصدی به دانش آموزان و همکاران و اولیا عرضه می کند. همچنین قرار است جهت تقویت و به روز رسانی کتابخانه های مدارس ، تعدادی بسته کتاب به مدارس نیازمند اهدا شود.

او افزود : یک نمایشگاه نیز در ساختمان اداره جهت عرضه کتاب ها با تخفیف 50 درصدی به همکاران اداری برپا شده است. همچنین جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی ، در بین همکاران اداری ، یک مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب سیره پیامبر نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی برگزار شد و از همکاران برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

رمضانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح مدارس گفت : امسال مدارس ناحیه در طرح ملی و وزارتی 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه شرکت پررنگ داشته‌اند، همچنین هم زمان با هفته کتاب ، فرایند چهارمین دوره از جشنواره کتاب‌خوانی دانایی و توانایی برگزار آغاز شده است که مدارس استقبال مطلوبی از طرح داشتهاند و انشاءالله مرحله مدرسهای در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت : امسال نیز جهت رونق بخشیدن به کار کتابخانههای مدارس ،کارتهای عضویت دانشآموزان در کتابخانه و همچنین دفاتر مخصوص اعضای کتابخانه طراحی و در سطح مدارس توزیع شد.

او در ادامه گفت : از جمله سایر اقدامات در سطح مدارس که با همکاری مدیران و معاونان صورت گرفته است، وجین و پالایش کتابخانهها ، برگزاری جشن کتاب ، اردوهای بازدید از کتابخانه های سطح شهرستان ، برگزاری مسابقات مختلف با موضوع کتاب ، نواختن زنگ مطالعه و کتابخوانی ، آموزش و استفاده موثر از کتابیاران، برپایی کتابخانههای باز و ایستگاههای مطالعه و دیوار مهربانی کتاب است.

/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار