سیدمجتبی هاشمی:هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست

تهران(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت:در قالب طرح تجهیز کتابخانه های مدارس سراسر استان پانزده هزار جلد کتاب در حال اهدا و توزیع است.

کد مطلب: ۹۴۴۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سیدمجتبی هاشمی:هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اهداف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه های مدارس ، اظهار داشت: با همکاری موسسه منادی تربیت 15 هزار جلد کتاب با موضوعات ادبی، داستانی، مذهبی ،تاریخی ،علمی و حماسی در حال توزیع درسطح کل مدارس استان می باشد.

او در ادامه با تاکید بر آیه اول سوره مبارکه علق اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ تصریح کرد: دین مبین اسلام هم، در قرآن با خواندن آغاز می کند و این دستور صریح خداوند است که بر پیامبر اکرم (ص) نازل و به مردم ابلاغ شده و منشا بزرگترین تحولات بشری در تاریخ شده است .

هاشمی ادامه داد: مهمترین تفسیرها و برداشت‌ها از این آیه شریفه این است که اسلام در ابتدا و در اولین آیه که بر پیامبرش وحی شده بر خواندن تاکید می‌کند.

این مقام مسئول، ترویج کتاب و کتابخوانی در میان دانش آموزان را به معنای تلاش برای علاقه مندکردن آنها و ایجاد عادت به مطالعه به عنوان یک برنامه روزانه دانست و گفت: این مساله باید مورد توجه همه ی مدیران مدارس قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ضمن توجه و اهمیت به تجهیز کتابخانه های مدارس خاطر نشان کرد: بی گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست، چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است و در تربیت نسل آینده که دانش آموزان امروز ما هستند بسیار تاثیر گذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار