برگزاری همایش معلمان آینده‌ساز و فرهنگیان مخترع و ایده‌پرداز بسیجی در تبریز

تبریز(پانا)- همایش معلمان آینده‌ساز و فرهنگیان مخترع و ایده‌پرداز بسیجی، با حضور سعید جلیلی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان استان آذربایجان شرقی در محل تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش معلمان آینده‌ساز و فرهنگیان مخترع و ایده‌پرداز بسیجی در تبریز

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این همایش گفت: یکی از منت هایی که خداوند بر مومنین گذاشته به تعبیر قرآن کریم این است که پیامبرانی را برای ما ارسال فرموده است که به ما تعلیم حکمت و کتاب بدهند و بسیار جای افتخار است که کسانی این افتخار و توفیق را داشته باشند که ادامه راه پیامبران الهی را در تعلیم حکمت و کتاب و نیز درتزکیه انسان ها گام بردارند.
وی افزود: بسیاری از افرادی که زحمتی در عرصه یک کار و حرفه میکشند، وقتی آن کار را ارزشمند و دلنشین می دانند که حاصل و نتیجه آن کار، مطلوب و خوب باشد و ثمره کارشان به بار نشسته باشد.
جلیلی خاطر نشان کرد: پیامبران سالها زحمت می کشیدند برای اینکه به نتیجه ای برسند و یکی از توفیقات نسل ما این بود که اگر معلمین در عرصه تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند و عمر و توان خودشان را در این عرصه می گذارند، در این دوران شاهد شکوفایی هایی بودیم که حسرت بسیاری از کسانی است که در طول تاریخ اقدام می‌کردند برای اینکه بتوانند به یک نتیجه مطلوب برسند و نرسیدند.
وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام و حیات پربار ائمه داریم که تمام تلاش خود را به کار می بردند تا آنچه را که از تعالیم الهی به مردم می آموزند ثمرات آن را ببیند، گفت:ملت ما امروز افتخار آن را پیدا کرد تا آنچه را که در طول تاریخ آرزو می شد، قسمت‌هایی از آن را به قوت ببیند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگرتعلیم داده می شد که دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید تا حیات جدید بگیرید، این یک آموزه دینی بود و نیاز داشت به اینکه انسان هایی آن را تعلیم ببیند و سرلوحه خود قرار دهند و بروز حیات جدید را در زندگی تجربه کنند.
وی افزود: ملت ما به اعتراف دشمنان ما این تجربه را کرد که ملتی پیدا شد، قیام و حرکتی کرد و دعوت خدا و پیامبر را اجابت کرد و حیات جدید گرفت .

جلیلی اذعان داشت: جبهه ای شکل گرفت و کار یک نفر نبود. امام رحمت الله حرکتی انجام داد و به دنبال آن جبهه ای که نقش فرهنگیان و معلمان در آن ستودنی است شکل گرفت. اگر شما شاهد جوانان و نوجوانانی در انقلاب هستید که شکل گرفتند، حاصل این حرکت و جبهه بود.
وی افزود:اگر حکمت و آنچه در معارف و تعالیم دینی آموختیم مصداق یابی کنیم که چگونه در عمل ظهور کند، به جرأت می‌توان گفت که آنچه که در قالب یک تفکر بسیجی ظهور پیدا می‌کند حاصل همه آن معارف و حکمت هاست که آن را به دانش‌آموزان معلمان می آموزند و اقداماتی انجام می‌دهند که تمام در صحنه عمل و نظر وجود داشته باشد.بطوری که یک فقیه عالیقدر مثل امام رحمة الله به علما توصیه می‌کند که بعد از عمری عبادت چند برگ از وصیتنامه این نوجوانان شهید را مرور کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حکمت و معارفی در این وصیتنامه‌ها بیان می‌شود که امام افتخار می‌کند که بسیجی است و آرزو می کند با این نگاه و تفکر بسیجی محشور شود. اگر این یک حقیقت است که یک نوع تفکر که ایمان و عمل صالح است در عمل ظهور و بروز نماید، همگان نسبت به بزرگی آن سر تعظیم فرود خواهند آورد.
وی گفت: تفکر بسیجی حکمت است. حکمتی که انبیا برای آن آمدند و تعالیم الهی را آوردند. این حکومت که ما امروز آن را تجربه کردیم در گام دوم انقلاب نبایدفراموش شود و نباید گذاشت این تجربه پوشانده شود.
جلیلی خاطر نشان کرد: تمام تلاش دشمن این است که این سنت و فرمولی که می‌تواند حیات بخش باشد آن را بپوشاند و از ملت ما بگیرد و نقش بزرگ فرهنگیان زنده نگاه داشتن آن است و اینکه نگذارند به فراموشی سپرده شود و تفکری که می‌تواند موفقیت‌های بزرگ و دستاوردهای بزرگ را برای کشور رقم بزند از ملت بگیرند.
وی بیان کرد: وظیفه ما این است که در عمل خودمان ملتزم به آن باشیم و نگذاریم فراموش شود و ابعاد آن را روشن کنیم. طبیعی است یک حرکت پوینده و فعال هر زمان اقتضائات خاص خود را داشته باشد. تفکر بسیجی این است که جلوه‌های این تفکر را در عرصه هایی که حضور دارد بشناسد و بشناساند.
جلیلی افزود: اگر امروز ملت ما در محقق کردن امنیت برای کشور موفق است می تواند آن را تکثیر کند و در سایر عرصه‌ها مانند اقتصاد،صنعت، کشاورزی، مناسبت های اجتماعی، تحقق عدالت و مردم باوری دوباره ظهور و بروز پیدا کند. اگر چیزی با این حقیقت فاصله و زاویه دارد،وظیفه همه کسانی که مدعی بسیج و تفکر بسیجی هستند این است که گوشزد کنند و اجازه ندهند از این تفکر زاویه گرفته شود، زیرا که میراث بزرگ صدها هزار شهید در کشور است. کسانی که نشان دادند، می‌توانند برای یک هدف بزرگ و تعالی بخشی خود و مملکت و مکتب از خیلی چیزها گذشت و حماسه های بزرگ خلق کرد.

وی با بیان اینکه وقتی در عرصه نظامی که سخت‌ترین عرصه هاست، این مورد شکل می گیرد؛ می تواند در عرصه هایی مانند عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و خدمت‌رسانی به مردم هم شکل بگیرد،افزود: باید فارغ از بازی‌های سیاسی و تفکرات مختلف آن را شناخت. امروز کسانی که در عرصه‌های مختلف حضور دارند باید این تفکر را داشته باشند تا بتوانند موفقیت‌هایش را برای کشور در عرصه‌های دیگر تکثیر کنند و به وجود آورند.
جلیلی کسانی را که می‌توانند حامل این تفکر باشند برشمرد وادامه داد: آموزش و پرورش در مدارس ومعلمینی که با تفکر بسیجی در حال خدمتند، تربیت می‌کنند حامل این تفکرند.
وی افزود: نهاد مدرسه در کنار دو نهاد خانواده و مسجد ،انقلاب و دفاع مقدس و موفقیت‌های بزرگ را شکل دادند و تلاش دشمنان این بود که آنچه در آن موفقیت‌ها شکل گرفت تکثیر نشود و ادامه پیدا نکند و دهه ۶۰ تکرار نشود.ولی علی رغم تمام تلاش‌های دشمن در دهه ۹۰ دو باره آن حماسه ها شکل گرفت و شهید حجتی ها پدیدار شدند. وی در پایان خاطر نشان شد: امروز ما در گام دوم انقلاب نیاز داریم که فقط این را به آرامی ادامه ندهیم، بلکه هدف آن باید ارتقا به جهش باشد و به اهداف متعالی انقلاب اسلامی برسیم.دشمنان امروز امنیت کشور ما را مثال می‌زنند باید به جایی برسند که بگویند در پیشرفت،رفاه و تعالی و معنویت هم مثال زدنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار