فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خبرداد:

۸۸۸ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان سمنان برگزار می شود

سمنان (پانا) - فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: ۸۸۸ عنوان برنامه و چهار هزار فعالیت همزمان با چهلمین سالگرد تشکیل بسیج در استان سمنان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۰۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۸۸۸ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان سمنان برگزار می شود

سرهنگ حمید دامغانی در نشست با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج فرمانده سپاه استان سمنان بابیان اینکه بسیج متعلق به هیچ جریان سیاسی نیست، گفت: بسیج نهادی است که با توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی برای توسعه، عزت و آبادانی ایران تلاش می کند.

وی در خصوص برنامه های هفته بسیج در سطح استان سمنان بیان داشت: عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) در روز نخست هفته بسیج و سازماندهی حلقات صالحین در روز جمعه از برنامه‌های آغازین این هفته بودند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بااشاره بر اینکه ۲۵۰ عنوان برنامه در حوزه فرهنگی هنری برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: تولید برنامه‌های تلویزیونی رادیویی که شاخص‌ترین آن‌ها برنامه نقطه رهایی و مدرسه عشق است با همکاری صدا و سیما برگزار خواهد شد.

سرهنگ دامغانی، با بیان اینکه بزرگترین تفاوت برنامه‌های امسال با سال‌های گذشته در مدت زمان اجرای برنامه‌ها است، گفت: برنامه‌های امسال به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج از ابتدای هفته بسیج تا ۹ دی به مدت ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر مهم‌ترین وظیفه‌ی بسیج که خدمت رسانی به مستضعفین است، افزود: یک هزار پروژه محرومیت زدایی شامل پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی در این هفته افتتاح می‌شود و کلینیک سیار دندانپزشکی نیز که با همکاری بسیاری از متخصصین ساخته شده است برای خدمات رسانی به محرومین رونمایی خواهد شد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ادامه داد: همایش توانمندسازی در حوزه اشتغالزایی و همایش گرامی‌داشت یک هزارو۶۰۰ ورزشکار بسیجی و آغاز نصب پلاک‌های آسمانی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بسیج برگزار می‌شود.

سرهنگ دامغانی، بابیان اینکه خدمات بسیج در طرح محله محور، محله اسلامی و اعزام به مناطق محروم در سطح استان طی سال به جامعه هدف نیازمندان ارائه می‌شود، افزود: برنامه‌های بسیج سازندگی در راستای حمایت از بنیان‌های انقلاب اسلامی با محوریت مردم است.

وی از بهره‌برداری از ۷۱۲ پروژه در یک سال اخیر در سپاه استان سمنان خبر داد و گفت: علاوه بر این پروژه‌ها، توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین محرومان، ۷۰۰ جهیزیه به نوعروسان و زوج‌های نیازمند، اجرای ۴۳۶ طرح اشتغال و اقتصادمقاومتی با بهره‌گیری از اعطای تسهیلات بانکی، راه اندازی ۲۳۶ صندوق قرض‌الحسنه در استان، ایجاد ۳۶۶ اشتغال جدید و تثبیت ۷۲۷ شغل، اعزام بیش از ۵۰هزار نفر ساعت نیروهای جهادی به مناطق محروم،۴۳۰ نشست بصیرتی، ساخت ۴۰۰دقیقه فیلم مستند و... از دیگر برنامه‌های سپاه قائم استان بوده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه بسیج در بهداشت و درمان نیز خوش درخشیده است، افزود: ریشه کنی فلج اطفال یکی از اقدامات موثر و مفید بسیج در سال‌های اخیر بوده است.

سرهنگ دامغانی، با بیان اینکه بسیج سابقه درخشانی از ابتدای انقلاب اسلامی دارد، پیوند بین انقلاب و بسیج را ناگسستنی دانست و افزود: در ۴۰ سال گذشته خدماتی را از بسیج شاهد بودیم که در هیچ کجای دیگر نمی‌توان نظیر آن را پیدا کرد. همچنین سوابق درخشان بسیج در دوران دفاع مقدس فراموش نشدنی است و امروز باید از گنجینه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر استکبار جهانی استفاده کنیم.

وی با عنوان این مطلب که تامین امنیت نقش اساسی بسیج است گفت: ۴۰ سالگی بسیج نقطه اوج پختگی و شکوفایی این نهاد انقلابی است. همه ما وظیفه داریم در گام دوم انقلاب و بسیج در زمینه خودسازی، جامعه‌سازی و با شکل‌گیری جامعه اسلامی و دولت اسلامی به سمت تمدن اسلامی حرکت کنیم. همچنین همه باید تلاش کنیم تا در گام دوم انقلاب دو رویکرد گام اول را که شامل مردمی بودن بسیج و مسجد محور بودن فعالیت‌ها است را تقویت کنیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان همچنین اظهار داشت: فتنه چند روز اخیر نیز همانند گذشته ثابت کرد که مردم ایران بصیرترین و نجیب‌ترین مردم دنیا هستند به طوری‌که به محض مشاهده اشرار و منافقین صف مطالبه‌ی به حق خود را از سودجویان جدا کردند.

سرهنگ دامغانی، به رفتار آمریکا و صهیونیست‌ها در وقایع اخیر کشورمان اشاره داشت و گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در جریان این وقایع، برنامه‌ریزی‌های فتنه‌انگیزانه خود را شفاف گفتند. علت بیان شفاف برنامه‌ریزی‌های خراباکارانه صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها در ایران نیز به عصبانیت آنها از ملت ایران به دلیل جداکردن صف خود از فتنه‌گران برمی‌گردد وگرنه منطق حکم می‌کرد که آنها اینگونه علنا برنامه‌ریزی‌های خود را بیان نکنند.

وی با بیان این مطلب که استکبار جهانی در همه فتنه های بعد از انقلاب حضور داشته، افزود: در طی این چهل سال بعد از انقلاب هر فتنه و جنگی که بر علیه جمهوری اسلامی راه افتاده، همه توان استکبار جهانی و هم‌پیمانانش در یک سو و جمهوری اسلامی به تنهایی در سوی دیگر بوده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به اینکه آنها در همه این فتنه‌ها شکست خوردند به لزوم حفظ انسجام ملی در کشور به منظور مقابله با جنگ اقتصادی پرداخت و گفت: دشمن اگر به این برداشت برسد که تحریم‌ها و فشارهای آنها تاثیرگذار است، عزم خود را برای فشار بیشتر جزم خواهند کرد و از همین رو مسئولان کشور باید مراقبت کنند تا به دست دشمنان بهانه ندهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار