استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه اولین استان در اجرای دهکده لجستیک است

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با طرح دهکده لجستیک، اولین استان در اجرای این موضوع بسیار مهم در کشور است.

کد مطلب: ۹۷۰۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کرمانشاه اولین استان در اجرای دهکده لجستیک است

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی، معاونین استانداری و اعضا در محل سالن تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: بحث راه آهن و دهکده لجستیک یک فرصت استثایی برای کرمانشاه ایجاد می کند و با توجه به مرکزیت استان در غرب کشور، نگاه ویژه به آن مهم و اساسی است.

وی با اشاره به مسیر راه آهن کرمانشاه تا خسروی و اتصال استان به کشورهای عراق و سوریه از یک طرف و اهمیت این پروژه تا تهران و جنوب کشور برای استان از سوی دیگر، تصریح کرد: این مسیرها یک بستر و موقعیت ویژه برای استان خلق می کنند و بحث ایجاد دهکده لجستیک برای کرمانشاه در کنار راه آهن یک موضوع حیاتی است که باید با جدیت دنبال شود و ما در این جلسه 260 هکتار از اراضی اطراف کرمانشاه را برای ایجاد این بحث مهم تصویب می کنیم.

مقام عالی استان تاکید کرد: مدیریت شهرک های صنعتی استان باید پیگیر این موضوع باشد و با اجرای این پروژه 180 میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری صورت می گیرد و استان کرمانشاه با طرح دهکده لجستیکی اولین استان در اجرای این موضوع راهبردی در کشور است.

بازوند ادامه داد: اجرای دهکده لجستیک باعث می شود که وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی یک توجه ویژه به استان کرمانشاه داشته باشند لذا انتظار داریم که این توجهات به استان با توجه به راه آهن کرمانشاه و موقعیت مهم استان، بیشتر شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زمان اربعین امسال راه آهن کرمانشاه کمک قابل توجهی در انتقال و جابجایی زائرین عتبات عالیات داشت، گفت: از مسئولین راه آهن و وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم که واگن های جدید در اختیار راه آهن کرمانشاه قرار بگیرد و همچنین با توجه به سرعت پایین قطار کرمانشاه به جهت بعضی از مشکلات این نواقص برطرف شود تا سرعت قطار با روند بیشتری دنبال و افزایش یابد.

وی با اشاره به ایجاد سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی جهت راه اندازی راه آهن در کرمانشاه ادامه داد: هنر مدیران باید این باشد که از این سرمایه به خوبی استفاده کنند و بستر مناسبی برای استفاده هر چه بیشتر بخش خصوصی از این ظرفیت مهم ایجاد شود.

مقام عالی استان خواستار تشکیل نشست های مشترک بین بخش خصوصی فعال در زمینه حمل بار و مسئولین راه آهن برای رسیدن به اهداف مشخص و برنامه ریزی شده به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت های ریلی در استان شد.

وی بیان داشت: بدون تردید حمل بار توسط راه آهن ایمن تر و آسانتر خواهد بود و همه باید کمک کنیم تا از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و نتایج آن شکوفایی هر چه بیشتر استان را به همراه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه همچنین در این جلسه خواستار اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن در استان شد و گفت: در این بخش انتظار داریم که تلاش ها برای اجرای سریعتر این طرح بیشتر شود و منبعد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مسئولیت مستقیم در اجرای این طرح دارد.

مهندس بازوند ادامه داد: باید به دنبال رونق تولید باشیم و رونق مسکن یکی از ضرورت های جهت دهی به رونق تولید است لذا همه باید در این زمینه تلاش کنند.

وی همچنین خواستار تلاش بیشتر مدیران برای جذب بهتر اعتبارات در استان شد و گفت: 440 میلیارد تومان اسناد خزانه و همچنین 75 میلیارد تومان پول نقد به استان اختصاص یافته که 250 میلیارد تومان آن مربوط به بحث زلزله است لذا جذب این اعتبارات باید بیشتر شود.

مقام عالی استان تاکید کرد: مدیران در جذب اعتبارات باید به مدیریت مالی به منظور جذب به موقع و همچنین تخصیص درست منابع توجه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار