معاون سازمان اوقاف: حفظ جز 30 دروازه ورود به قرآن کریم است

یزد(پانا) - کارگاه آموزشی طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم با شرکت جمعی از مربیان حفظ قرآن کریم در مرکز آموزش امام صادق (ع) برگزارشد.

کد مطلب: ۹۷۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

معاون آموزش قرآن کریم سازمان اوقاف گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی که در ۱۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۰ برگزار شد، مطالبه مهمی از جامعه قرآنی کشور داشتند و فرمودند در کشور باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم را با هدف تربیت یک میلیون حافظ قرآن برنامه ریزی کرد و طی سالهای اخیر موفق به تحقق این هدف شده است.
علیرضا نجفی در ادامه افزود : حفظ آیات الهی در سبک رفتاری و اخلاقی انسان بسیار تاثیرگذار است. حفظ قرآن، هدف نیست بلکه وسیله ای است تا ما با قرآن مأنوس شویم و اخلاق و کردار ما قرآنی شود و این تاثیرگذاری هم در بعد فردی و هم اجتماعی مشهود است.
وی گفت : حفظ جز سی را دروازه ورود به قرآن دانست و گفت: جز سی آسان نیست و تفاوتی با بقیه قرآن ندارد، ولی عرف شده که از جز سی شروع به حفظ می کنند. عموم مردم باید برای حفظ جز سی و کل قرآن اقدام کنند.
نجفی افزود : تعداد زیادی نرم افزار و اپلیکشن های مختلف نیاز در جهت آموزش کاربران و حفاظ تهیه گردیده است . که این نرم افزارها سرعت حفظ آیات قرآن کریم را بالا برده و همچنین به ارزیابی حفظ فرد حافظ می پردازد .
وی افزود : هر قرآن آموزی که در زمینه حفظ قرآن کریم، سوالی دارد، بنده با شماره تماس ۰۹۱۹۹۷۴۷۹۱۰ در تمام شبکه‌های مجازی، پاسخگو هستم.
در ادامه سعید غفاریان ، مسئول امور قرآنی آموزش و پرورش استان یزد گفت : حضور نجبه قرآنی در این کارگاه باعث افزایش سطح معلومات مربیان گردیده است .
وی افزود : بیش از ۱۵۰ مربی حفظ قرآن کریم جزء سی در این کارگاه شرکت نمودند و در انتها به آنها گواهی دوره آموزشی صادر میگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار