تاکید رئیس ستاد اقامه نماز استان برنقش معلمان ومربیان درفرهنگ سازی اقامه نماز

یزد(پانا)-رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: برای فرهنگ‌سازی اقامه نماز در جامعه به ویژه در مدارس مربیان، معلمان و نهادهای فرهنگی و تربیتی همسو با این امر به خصوص در میان نوجوانان و جوانان بیشتر تلاش کنند.

کد مطلب: ۹۷۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام علی حبیبیان در دومین اجلاس نماز شهرستان مهریز با عنوان « نماز و مدرسه » افزود: همه باید وظایف دینی و انقلابی را خود در این ارتباط به جد انجام دهند و در این مورد باید اقدام مناسب ابتدا در مدارس و توسط فرهنگیان انجام شود و اگر اهمیت و نقش نماز به نحو مناسب در نسل جوان نهادینه شود در آینده مشکلی در حوزه فرهنگی وجود ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز یزد تصریح کرد: طبق فرمایش امام‌صادق (ع) در انتخاب دوست باید ۲ ویژگی را رعایت کرد که اول اهل نماز باشد و دوم در سختی‌ها در کنار انسان بماند.

حبیبیان تاکید کرد: اگر والدین اهل نمار باشند بدون شک فرزندان آنها نیز به این واجب الهی عنایت خواهند داشت، بنابراین این مساله مهمی است که باید مدنظر داشته باشیم.

به گفته وی باید مسئولان نسبت به اقامه اول وقت نماز اهتمام ویژه ای داشته باشند و نگویند جلسه و کار داریم و نماز را به تاخیر بیاندازند که بی‌تفاوتی به آن اصلا پذیرفته نیست.

همچنین رئیس ستاد اقامه نماز مهریز گفت: برای نخستین بار طرح نماز و مدرسه با هدف فرهنگ‌سازی این فریضه الهی در این شهرستان به اجرا درآمد.

حجت‌الاسلام حجت قانع افزود: در این طرح برای فرهنگ‌سازی نماز ارتباط مستمری بین مدارس و مساجد ایجاد می‌شود.

در این همایش از پوستر طرح کاروان دعوت دانش آموزان به مسجد برای اولین بار در این شهرستان رونمایی شد.

در اجرای این طرح، شنبه‌های هر هفته دانش‌آموزان هر محله قبل اذان مغرب در یکی از پارک‌های منتخب حضور می یابند و سپس دسته جمعی در مسجد مورد نظر حاضر می‌ شوند.

این طرح با هدف جذب حداکثری دانش‌آموزان به مساجد اجرا می‌شود.

مهریز ۳۰۰ باب مسجد و ۱۰۰ روحانی دارد.

استان یزد ۱۰ شهرستان و ۲۱ شهر دارد که در هر یک از این مناطق ستادهای اقامه نماز فعالیت دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار