مصاحبه با جوانان کارآفرین اشکذری

ایجاد مزرعه پرورش شترمرغ شهرستان، توسط دو جوان اشکذری

اشکذر (پانا)- دو جوان اشکذری با تکیه بر خداوند و کسب دانش در زمینه پروش شترمرغ اقدام به ساخت مزرعه پرورش شتر مرغ در شهرستان اشکذر کردند.

کد مطلب: ۹۷۰۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

دو جوان اشکذری با تکیه بر خداوند و کسب دانش در زمینه پروش شترمرغ اقدام به ساخت مزرعه پرورش شتر مرغ در شهرستان اشکذر کردند تا در سال هایی که مقام معظم رهبری مکرر به امر اقتصاد و تولید اشاره میکنند، گامی در تحقق این امر بردارند.

سروش امیری یکی از این دو شریک است که با تجربه سه ساله در زمینه پرورش شتر مرغ، جوانان به کارآفرینی توصیه کرد و افزود: بنده به همراه شریک خود از ۱۲ شتر مرغ مولد کار را شروع کردیم و اکنون به ۲۶ شترمرغ مولد، سیستم جوجه کشی و سایتی برای پروار به راه انداختیم.

این کار آفرین جوان در پاسخ به سوال خبرنگار اشکذر خبر مبنی بر، امکانات و هزینه مورد نیاز برای شروع این کسب و کار، گفت: برای شروع به کار بهترین حالت آن است که با شتر مرغ پروار کار را شروع کنند تا بهتر با بیماری ها، رفتار و اخلاق این پرنده آشنا شوند و هر چه بهتر بازار خرید دان و فروش را بشناسند سپس وارد شتر مرغ د شوند.

*با سرمایه ۱۰۰میلیون تومان، می توان ۴۰ میلیون تومان، سود بدست آورد

امیری در ادامه به هزینه مورد نیاز جهت شروع این کسب و کار اشاره کرد و اظهار داشت: برای شروع پروار ۵۰ عدد شترمرغ لازم است ۵۰میلیون تومان بابت خرید شترمرغ پرواری و ۵۰ میلیون تومان نیز بابت خرید دان مورد نیاز تمام مدت پروار داشته باشد که پس از مدت ۶ ماه به طور متوسط ۳۵ الی۴۰ میلیون تومان به سود دهی خواهد رسید.

وی مکان مورد نیاز پروار این پرندگان وحشی را برای۵۰ عدد هزار متر طولی عنوان کرد و افزود: شترمرغ بسیار سازگار با انواع محیط هاست و می تواند در بدترین شرایط محیطی نیز زنده بماند ولی برای افزایش سود دهی و کاهش مرگ و میر، مکان مورد نظر بهتر است دارای سقفی و انبار باشد تا در اثر تعغیر شرایط جوی این پرندگان سرپناهی داشته باشند.

جوانان با تکیه بر خدا پا به میدان رقابت بگزارند

این جوان کارآفرین، شتر مرغ را پرنده ای استرسی دانست و گفت: شایع ترین موردی که باعث مرگ و میر در بین شر مرغ های می شود گرفتن استرس و عفونت است که این موارد نیز کاملا قابل کنترل است و جای هیچ نگرانی برای تولید کنندگان نیست.

امیری اوایل سال را بهترین زمان برای شروع به پرورش شترمرغ دانست و عنوان کرد: جوانان با تکیه بر خدا پا به میدان رقابت بگزارند، مسئولان شهرستان نیز حمایت های خود را از این کسب و کار صورت می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار