بر اساس رتبه‌بندی یو اس نیوز؛

دانشگاه یزد در رتبه 14 دانشگاه‌های غیرپزشکی کشور قرار گرفت

یزد(پانا)- بر اساس ویرایش 2020 رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان (یو .اس . نیوز )، 31 موسسه ایرانی در میان موسسه های برتر جهان قرار گرفتند و در این میان، دانشگاه یزد موفق به کسب رتبه چهاردهم در میان دانشگاه‌های غیرپزشکی ایران زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

کد مطلب: ۹۶۹۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد

براساس اعلام سایت دانشگاه یزداین دانشگاه ا امتیاز ۲۶/۳ موفق به کسب جایگاه چهاردهم در بین دانشگاه‌های غیرپزشکی کشور در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد و با کسب رتبه جهانی ۱۲۲۳ در نظام این رتبه‌بندی جای گرفت.

براساس این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، نوشیروانی بابل، تربیت مدرس، تبریز، شیراز، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، کاشان، سمنان و یاسوج به ترتیب در رده‌های 1 تا 13 دانشگاه‌های کشور در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفتند.

رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان برای فهم بهتر مقایسه مؤسسه‌ها ایجاد شده است و می‌تواند دانشجویانی را که به تحصیل در کشورهای خارجی علاقه مند هستند را در گزینش این مؤسسات یاری کند.

این نظام به رتبه‌بندی 1500 مؤسسه برتر در 80 کشور پرداخته است و شاخص‌هایی مانند آوازه جهانی پژوهشی، آوازه منطقه‌ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تاثیر استنادی تعدیل‌شده، شمار روی هم رفته استنادها، شمار انتشارات در میان 10 درصد انتشارات با کیفیت، نسبت انتشارات در میان 10 درصد انتشارات با کیفیت، نسبت مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت، شمار مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت، شمار همکاری جهانی و نسبت همکاری جهانی در ارزیابی مؤسسات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این شاخص‌ها با همکاری شرکت کلاریویت آنالیتیکس گردآوری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار