آموزش و پرورش استان زنجان:

38 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه منطقه سجاسرود به اردوی راهیان نور غرب کشور اعزام شدند

زنجان (پانا) - 38نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه آموزشگاه الزهرا(س) سجاس صبح روزشنبه 25 آبان با بدرقه رسمی مسئولین ادارات و نهادهای شهر سجاس و اولیا ، عازم اردوی راهیان نور جنوب کشور شدند .

کد مطلب: ۹۶۸۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
38 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه منطقه سجاسرود به اردوی راهیان نور غرب کشور اعزام شدند

در این مراسم که با حضور مسئولین ادارات و نهادهای شهر سجاس برگزار شد ، شعبانی بخشدار بخش سجاسرود گفت: آرامش و امنیت کنونی که ما در کشور خود داریم ، مدیون جانفشانی ها و خون پاک شهیدان این سرزمین است که از تعلقات دنیوی گذشتند و به اوج معنویت رسیدند.

بخشدار سجاسرود ادامه داد: شما دانش آموزان عازم سرزمینی می شوید که وجب به وجب آن با خون مطهر شهیدان آغشته گشته و برای حفظ آن خونهای پاک و مطهری ریخته شده است و اکنون وظیفه ما این است که با حرکت در خط رهبری و پیروی از ولایت فقیه قدردان خون شهیدان و حافظ این سرزمین پاک باشیم.

وی با اشاره به نقش اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اضافه کرد: اردوی راهیان نور یکی از مهمترین شاخصه‌هایی است که آرمان‌های شهدا و ایثارگران را به معنای واقعی کلمه تعریف می کند و شناخت اهداف انقلاب و دفاع مقدس از مهمترین اهداف برپایی اردوهای راهیان نور بویژه برای نسل جوان و نوجوان است.

بخشدار بخش سجاسرود همچنین با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب و نقش رزمندگان و ایثارگران در به ثمر نشستن این دستاوردها، گفت: این سفر بهترین راهکار برای حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی بوده و از این فرصت طلایی می توان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه فرهنگ اسلامی استفاده کرد.

محمد کرد رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سجاسرود نیز در مراسم بدرقه دانش آموزان به اردوی راهیان نور گفت: دوران دفاع مقدس متعلق به قشر و زمان خاصی نیست و این دوران حماسه‌آفرین، نمایی واقعی از رشادت و ازخودگذشتگی مردان و زنانی است که با حضور همراه با بصیرت خود، زمینه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم و پایه‌های این نظام الهی را تقویت کردند.

وی بابیان این مطلب که حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نسل سوم و چهارم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می تواند یاد و خاطره آن ایام و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی باشد، افزود: ایثار، مقاومت، آزادی و آزادگی در این سال های نورانی تبلور یافته و عینیت پیدا کرد.

در پایان مراسم دانش آموزان با عبور از دروازه قرآن با بدرقه رسمی مسئولین و با همکاری حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی سجاس عازم اردوی راهیان نور شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار