پوتین در نشست بریکس سیستم حمایتی از صنایع داخلی و تحریم‌ها را محکوم کرد

رئیس جمهوری روسیه به رهبران کشورهای عضو نشست بریکس گفت: اقتصاد جهانی از سیاست حمایت از صنایع داخلی و تحریم‌ها رنج می‌برد.

کد مطلب: ۹۶۸۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پوتین در نشست بریکس سیستم حمایتی از صنایع داخلی و تحریم‌ها را محکوم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به رهبران برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی گفت: بدون شک اقتصاد جهانی تحت تأثیر استفاده گسترده از رقابت‌های ناعادلانه و تحریم‌های یک جانبه به ویژه آن‌هایی که با انگیزه سیاسی صورت گرفته‌اند، قرار گرفته است.

پوتین همچنین به رهبران کشورهای عضو بریکس گفت که از حمایت هر چه بیشتر در زمینه اطلاعات و محاسبه حمایت می‌کند.

وی افزود: ما می‌خواهیم دیگر کشورها به پیشرفت‌های ما در این زمینه‌ها نگاه کرده و با ما در زمینه‌هایی از جمله برنامه‌های ضد ویروس که برای بخش اطلاعات، اساسی و مهم هستند، همکاری کنند.

پوتین در ادامه گفت: روسیه یک شبکه تبادل داده را برای کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط در کشورهای عضو بریکس برای دستیابی به تأمین کنندگان بهتر پیشنهاد داده است.

پنج رهبر عضو بریکس در جریان سخنرانی‌های خود بر یکپارچگی بیشترشان با هدف تقویت رشد اقتصادی این کشورها تأکید کردند.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین گفت: تشدید سیاست حمایت از صنایع داخلی و تهدیدها در جهان، سرمایه‌گذاری و تجارت بین‌المللی را کاهش داده و بر رشد اقتصادی نیز تأثیر منفی گذاشته است.

نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز گفت: وضع مالیات و روند گمرک میان این پنج کشور ساده‌تر شده و جو تجاری مفیدتر و موثرتر شده است.

رهبران پنج کشور عضو بریکس امروز (پنج‌شنبه) جلسه عمومی نشست بریکس را برگزار، توافق‌نامه‌هایی امضا و نشست‌های دوجانبه‌ای برگزار خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار