طرح پوشش اجباری بیمه سلامت آذربایجان‌غربی آغاز شد

ارومیه (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامتی همگانی ایرانیان از 13 آبان امسال در آذربایجان‌غربی مانند تمامی استان‌های کشور آغاز شده است.

کد مطلب: ۹۶۸۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح پوشش اجباری بیمه سلامت آذربایجان‌غربی آغاز شد

نادر نانبخش با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی ایرانیان از 13 آبان امسال در آذربایجان‌غربی مانند تمامی استان‌های کشور آغاز شده و در این طرح، سه تا پنج درصد جمعیت آذربایجان‌غربی در طول 6 ماه آینده بیمه خواهند شد.

وی افزود: طرح بیمه سلامت شامل افرادی می‌شود که فاقد هر گونه بیمه درمانی هستند و با ثبت نام در این طرح، بدون پرداخت حق بیمه می توانند خود را تحت پوشش بیمه درمانی سلامت قرار دهند و دفترچه بیمه سلامت در تمام مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان و کشور قابلیت استفاده را دارد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اذعان کرد: تمامی افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاترپیشخوان طرف قرارداد با ادارات بیمه سلامت شهرستان در سطح استان که در آذربایجان‌غربی 63 دفتر پیشخوان آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند، می‌توانند اقدام به ثبت نام بیمه سلامت کنند.

وی بیان کرد: براساس مصوبه هئیت دولت، طرح بیمه سلامت براساس آزمون وسع اجرا شده که در این آزمون افراد براساس دهک بندی توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، از نظر درآمدی به ده دهک تقسیم شده است.

نانبخش ادامه داد: در این تقسیم بندی 100درصد سرانه بیمه درمان پایه، دهک های یک و دو سه از طرف دولت بدون دریافت هیچ گونه وجه از افراد مراجعه کننده پرداخت می‌شود و قابل ذکر است تنها مبلغ دریافتی، هزینه ناچیز ثبت نام و صدور دفترچه بیمه خواهد بود.

وی افزود: براساس روش اجرای طرح بیمه سلامت، دهک چهارم با تقبل 50 درصد حق بیمه خود و دهک پنج به بعد با پرداخت 100درصد سرانه حق بیمه افراد خانواده خود می توانند اقدام به دریافت دفترچه بیمه سلامت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در صورت اعتراض افراد به دهک بندی خود می توانند در سیستم نرم افزاری وزارت تعاون طرح اعتراض خود را برای دهک بندی جدید ثبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار