تولید بیش از یک میلیون تن مرکبات در فارس

شیراز(پانا) _مدیر باغبانی جهاد کشاورزی از ، پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون و 450 هزار تن مرکبات در استان خبر داد و افزود: این میزان نسبت به پارسال حدود 100 هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۹۶۸۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از یک میلیون تن مرکبات در فارس

به گزارش فارس، مجیدرضا پاکاری افزود: استان فارس با سطح زیرکشت بالغ بر 61 هزار هکتار مرکبات و تولید سالیانه بیش از یک میلیون هزار تن محصول مرکبات مقام دوم را از لحاظ سطح زیرکشت و تولید به خود اختصاص داده است.

پاکاری سطح زیر کشت محصول لیموشیرین در استان را 16 هزار و 200 هکتار اعلام کرد و گفت: استان فارس با تولید 590 هزار تن لیموشیرین، قطب تولید این محصول در کشور است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های قیروکارزین، فراشبند، جهرم و لار از مهم ترین مناطق کشت لیموشیرین در استان فارس هستند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول نارنگی 5 هزار و 800 هکتار با تولید 119 هزار تن است که 27 درصد تولید کشور را داریم، تصریح کرد: شهرستان‌های کازرون، جهرم، داراب، فسا، گراش، لار، ممسنی و قیروکارزین از قطب‌های تولید این محصول در استان هستند.

پاکاری سطح زیرکشت پرتقال در استان را بالغ بر 20 هزار و 400 هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود میزان 322 هزار تن پرتقال برداشت شود.

وی گفت: استان فارس از لحاظ سطح هکتار و تولید پس از استان های مازندران و کرمان رتبه سوم تولید محصول پرتقال در کشور است که 12 درصد تولید کشور را دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت استان مربوط به شهرستان‌های داراب، فسا، جهرم، کازرون، لار و ممسنی است، «والنسیا»، «شاپوری»، «محلی داراب» و «توسرخ» از ارقام کاشته شده پرتقال در باغ های فارس است.

پاکاری، سطح زیر کشت سایر مرکبات از جمله (نارنج، لیموترش،گریپ فروت و...) را بالغ بر هزار و 800 هکتار اعلام و تصریح کرد: بیش از 36 هزار تن محصول برداشت خواهد شد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس همچنین از صادرات مرکبات استان به بازارهای داخلی و خارجی نیز اطلاع داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار