برنج‌های وارداتی تا 2 هفته دیگر ترخیص و توزیع می‌شوند

تهران (پانا) - دبیر انجمن واردکنندگان برنج دلیل افزایش قیمت برنج پاکستانی را عدم واردات در ۵ ماه گذشته عنوان می‌کند و می‌گوید قائم مقام وزیر صمت دستور تخصیص ارز برای برنج‌های مانده در گمرک را صادر کرده است.

کد مطلب: ۹۶۷۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برنج‌های وارداتی تا 2 هفته دیگر ترخیص و توزیع می‌شوند

به گزارش مهر، مسیح کشاورز، دبیرانجمن واردکنندگان برنج درباره دلایل گرانی برنج پاکستانی در بازار گفت: دلیل این مساله آن است که در ۵ ماه گذشته ما موفق به واردات این نوع برنج به کشور نشدیم و بخاطر کمبود آن هر کس به هر قیمت که دلش می‌خواهد این نوع برنج را عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزارتن برنج در گمرک مانده و اجازه ترخیص به آن داده نشده است، افزود: این اتفاق به دلیل عدم تخصیص ارز رخ داده و ربطی به ممنوعیت واردات نداشته چون قبل از ممنوعیت، وارد بنادر شده است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی دستور تخصیص ارز برای این محموله را صادر کرده و امیدواریم که با انجام این کار طی یک الی دو هفته آینده این برنج ها ترخیص و توزیع شود.

کشاورز با اشاره به افزایش تولید برنج داخلی در سالجاری گفت: در کشور برنج به اندازه کافی داریم اما برنج ایرانی قیمت بالایی دارد و قشر ضعیف جامعه نمی‌تواند این نوع برنج را تهیه کند ضمن اینکه برنج تولید شده در خوزستان نیز مشکل فرآوری دارد، هنوز به شکل شلتوک است و به همین دلیل قابل عرضه به بازار نیست.

وی درباره اینکه آیا با ترخیص برنج‌های موجود در گمرک، قیمت در بازار کاهش می‌یابد؟، گفت: این برنج‌ها با نرخ‌های مصوب عرضه خواهند شد؛ کسانی که برنج را گران می‌فروشند سوپرمارکت‌ها یا مراکزی هستند که مقداری از این نوع برنج را در اختیار دارند و ربطی به واردکنندگان عمده ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار