رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

برگزاری 8 کارگاه برنامه ویژه مدرسه در استان

بجنورد (پانا) -رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی خراسان شمالی از برگزاری 8 کارگاه برنامه ویژه مدرسه در استان خراسان شمالی خبرداد.

کد مطلب: ۹۶۷۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری 8 کارگاه برنامه ویژه مدرسه در استان

مریم رنجبر اظهار کرد: :هدف از برگزاری این دوره که بر اساس رویکرد فرهنگی و تربیتی و با تاکید بر آموزش های مهارت محور بسط و گسترش فعالیت های پرورشی در سطح مدارس به اجرا در می آید .

وی ادامه دا د : طراحی و اجرای بخشی از زمان آموزش را طبق ضوایط و چهار چوب معین به مدرسه واگذار می کند.به این معنا که مدرسه می تواند با توجه به خواست و نیاز سنجی داخلی خود و با سنجش امکانات بالفعل و بالقوه اجتماع پیرامونی اش برنامه خاص و ویژه خود را تدارک ببیند.

وی افزود:در این برنامه امکان ویزه سازی آموزش بر اساس نیازها و علایق دانش آموزان ، خانواده ها و اجتماع محلی مدرسه فراهم می شود .در واقع این برنامه تلاش دارد فرصتی فراهم آورد تا مدیران و فرهنگیان در مدرسه فضایی منعطف برای ظهور و بروز ابتکار عمل ها و شایستگی های حرفه ای خود در زمینه رهبری و برنامه ریزی درسی در اختیار داشته باشند.

در پایان هر گارگاه جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید و مقرر شد ضمن خدمت برنامه ویژه مدرسه برای مدیران دوره دوم ابتدایی و متوسطه دوره اول به مدت 12 ساعت از طریق آزمون ltms برگزار گردد.

گفتنی است در این کارگاه همه مدیران دوره دوم ابتدایی و مدیران دوره اول متوسطه حضور داشتند خاستگاه قانونی برنامه ویژه مدرسه (بوم) راه کار های 5-5، 2-6، 11-6 ، 13-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مصوبه 13-2 برنامه درس ملی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار