نشست هم اندیشی در مورد طرح پایتخت کتاب ایران در ابرکوه برگزار شد

ابرکوه (پانا) - نشست هم‌اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه، با روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در محل دفتر شورای شهر، پیرامون طرح «ابرکوه، نامزد پایتخت کتاب ایران» برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۶۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی در مورد طرح پایتخت کتاب ایران در ابرکوه برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی ابرکوه گفت: در سال‌های اخیر سیاست کلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بر محوریت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است. بر همین اساس شهرستان ابرکوه در طرح پایتخت کتاب ایران و همچنین روستای دوستدار کتاب، شرکت کرده است .

"حمیدرضا بصیری "تأکید کرد: با توجه به اینکه عنوان پایتخت کتاب ایران امسال به شهر جهانی یزد اختصاص یافت، ما تلاش داریم با اجرای برنامه‌های، جدید، خلاقانه و طرح‌های مبتکرانه به همت تمامی مسؤولین شهرستان، اقشار مختلف مردم و بخش خصوصی، باز هم ابرکوه را به‌عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی و این عنوان را در سال جدید به نام این شهر ثبت کنیم.

"بصیری"افزود: ابرکوه توانست سال گذشته در جمع 20 شهر برتر در حوزه طرح پایتخت کتاب ایران قرار گیرد و روستای رئیس‌آباد نیز به‌عنوان 10 روستای برتر در طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.

در ادامه اعضای شورای شهر ابرکوه ضمن تقدیر از تلاش همه فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین اقدامات سید علیرضا رسولی در این راستا، آمادگی خود را در جهت همراهی و همکاری با مجموعه شهر در رسیدن به هدف پایتخت کتاب شدن ابرکوه، اعلام کردند .

گفتنی است: "پایتخت کتاب ایران"عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت‌کننده که بر اساس نظر هیات داوران، بهترین برنامه را برای ترویج کتاب‌خوانی ارائه کرده باشند، اعطا می‌شود. این طرح با مشارکت برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله کمیسیون ملی یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تشکل‌های نشر، و دیگر نهادها و سازمان‌های فعال و علاقه‌مند در این زمینه اجرا می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار