با حضور رییس مجلس شورای اسلامی ؛ نیروگاه ۱۵۰مگاواتی سردشت افتتاح شد

ارومیه (پانا) - نیروگاه ۱۵۰مگاواتی سردشت با حضوررییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۶۶۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
با حضور رییس مجلس شورای اسلامی ؛ نیروگاه ۱۵۰مگاواتی سردشت افتتاح شد

علی لاریجانی صبح امروز پس از ورود به فرودگاه ارومیه به همراه وزیر نیرو با بالگرد به شهرستان سردشت سفر کرد تا نیروگاه ۱۵۰مگاواتی سردشت که در پانزده کیلومتری سد سردشت واقع شده است افتتاح کند.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در این مراسم با اشاره به پویش افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق کشور، گفت: نیروگاه برق‌آبی ۱۵۰ مگاواتی (سه واحد ۵۰ مگاواتی) سردشت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شمال غرب کشور است و به‌طور متوسط توان تولید ۴۲۱ گیگاوات ساعت برق در سال را دارد.

"بهروز مرادی" افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی و به منظور کمک به پایداری شبکه برق کشور، اولین واحد این نیروگاه در زمان پیک مصرف برق (تیرماه سال جاری) وارد مدار شد و دو واحد دیگر نیز به ترتیب در اوایل شهریور و مهرماه به شبکه سراسری برق پیوست.

او اضافه کرد: اجرای عملیات جانبی در این منطقه از جمله؛ تصفیه‌خانه شهر‌های سردشت و ربط، احداث بیش از ۱۵ کیلومتر جاده جایگزین، احداث پل به‌طول ۳۶۸ متر روی دریاچه سد مابین شهر‌های سردشت، مهاباد و بانه، احداث خط لوله گاز به طول بیش از هفت کیلومتر، علاوه بر اشتغال‌زایی موجب توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: تصفیه‌خانه آب شرب شهر‌های سردشت و ربط و روستا‌های اطراف به همراه ۱۵.۵ کیلومتر خط لوله انتقال آب، طی ۲۶ ماه با ظرفیت ۴۹۵ لیتر بر ثانیه برای افق جمعیتی سال ۱۴۲۵ طراحی شده و در حال بهره‌برداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار