ماجرای ادعایی عجیب درباره کهکشانی‌های ایران؛ تراکتور با چه فرمولی پرهوادارترین تیم ایران و آسیا شد

از ترجمه اشتباه تا استفاده نکردن از کلید به روزسانی در کیبورد

تهران (پانا) – تراکتوری‌ها با استناد به جدولی که هر ماه به روز رسانی می‌شود، ادعایی عجیب دارند. آنها جای پرتماشاگرترین را با پرهوادارترین تغییر داده‌اند تا افتخارسازی کنند.

کد مطلب: ۹۶۵۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای ادعایی عجیب درباره کهکشانی‌های ایران؛ تراکتور با چه فرمولی پرهوادارترین تیم ایران و آسیا شد

از ابتدای تاریخ فوتبال ایران تاکنون، پرسپولیس و استقلال دو قطب پرهوادار فوتبال ایران بوده‌اند که کمتر کسی درباره پرتماشاگر بودن آنها در سطح قاره کهن شک داشت اما دیدار رفت تراکتو در لیگ سال گذشته در مقابل استقلال تهران و اعلام رقم غیر قابل قبول 110 هزار نفر برای تماشاگران حاضر در ورزشگاه از سوی گزارشگر تبریزی آغاز یک ادعای عجیب از سوی هواداران این تیم شد تا اینکه سایت معتبر ترانسفر مارکت در یکی از به روزرسانی‌هایش که چند ماه پیش بود، قسمتی جدید را به هواداران اختصاص داد و براساس همین جدول هم شب گذشته محمدرضا زنوزی مالک متمول تراکتور در گفت‌وگویی رادیویی ادعایی عجیب و منحصر به فرد را مطرح کرده بود. زنوزی در مصاحبه خود گفته بود: « تراکتور پرهوادارترین تیم آسیا، ایران و پنجمین تیم پرهوادار دنیاست » اظهار نظری که با مشاهده سایت ترانسفر مارکت مشخص می‌شود غیر واقعی است.

تیم پنجم جهان از کجا شروع شد؟

اولین جدول منتشر شده در ترانسفر مارکت، تراکتور ایران را در رده پنجم تیم‌های پرتماشاگر جهان قرار داد. جدولی که سه قسمت دارد و در یکی از قسمت‌ها تعداد تماشاگر بازی‌های خانگی در دیدارهای داخلی ملاک قرار گرفته است و در همین جدول است که یکبار و در زمانی که بلیت‌فروشی در ایران سنتی بود و تعداد تماشاگرهای حاضر در ورزشگاه به صورت تخمین و البته با تعداد بیشتر اعلام می‌شد، تراکتور توانست تا رده پنجم جدول بالا برود.

وقتی جای واژه‌ها تغییر می‌کند

مشاهده جدول ترانسفر مارکت به خوبی نشان می‌دهد که معیار ترانسفر مارکت برای ترسیم این جدول تعداد تماشاگری است که بازی‌های خانگی تیم‌ها را تماشا کرده‌اند و در ورزشگاه حضور داشته‌اند این در حالی است که مالک متمول تراکتور تبریز جدول مذکور را اشتباه ترجمه کرده و جای پرتماشاگرترین را با پرهوادارترین تغییر داده است.

جدول به روز رسانی می‌شود

همانطور که اشاره شد، جدولی که سایت ترانسفر مارکت برای هواداران در نظر گرفته است، هر ماه به روز رسانی می‌شود و احتمالا مالک متمول تراکتور نمی‌داند که این جدول هر ماه به روز رسانی می‌شود و این تیم به رده 34 رسیده است که همچنان با یکبار پنجم بودن البته با ترجمه اشتباه در حال مانور دادن است.

برای مشاهده جدول ترانسفر مارکت روی این قسمت کلیک کنید

البته سیستم تعیین دقیق تعداد تماشاگر حاضر در ورزشگاه‌های ایران باعث شده تا پیش از فروش اینترنتی بلیت، تعداد تماشاگرهای حاضر در ورزشگاه‌های ایران غیر واقعی و بیشتر از تعداد حاضر در ورزشگاه باشد و پنجم بودن تراکتور در یک مقطع از جدول هم مربوط به همان بازه زمانی است که فروش اینترنتی وجود نداشت و ورزشگاه‌ها تعداد تماشاگر را بیشتر اعلام می‌کردند.

برای مثال در بازی رفت تراکتورسازی سابق و استقلال در دور رفت لیگ برتر هجدهم، مجتبی ساعی گزارشگر جنجالی تبریز تعداد تماشاگر حاضر در ورزشگاه را 110 هزار اعلام کرد، این در حالی است که گنجایش استاندارد ورزشگاه یادگار امام تبریز 66 هزار و 833 نفر است و حتی اگر روی پله‌ها هم تماشاگر بنشیند، در بهترین و خوش‌بینانه‌ترین حالت این عدد به 75 هزار نفر هم نخواهد رسید.

تراکتور همچنان «پرتماشاگرترین» تیم ایران

در جدیدترین جدولی که ترانسفر مارکت از پرتماشاگرترین تیم‌های فوتبال جهان در سطح بازی‌های داخلی کشورها منتشر کرده است، بورسیا دورتموند با میانگین 81 هزار و 132 تماشاگر اول است و بایرن مونیخ با 75 هزار نفر در رده دوم قرار گرفته است. تراکتور ایران هم با میانگین 41 هزار و 917 تماشاگر در هر بازی خانگی این فصل به رده سی و چهارم سقوط کرده است و عنوان پنجم پرتماشاگرترین را از دست داده است.

نکته جالب توجه اینجاست که پرتماشاگرترین تیم آسیا هم که محمدرضا زنوزی در مصاحبه‌اش عنوان کرده در اختیار تراکتور نیست و این تیم چینی گوانگژو اورگراند است که با میانگین 42 هزار و 161 تماشاگر در هر بازی در قاره کهن اول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار